Channel9 Magyarország: betekintés a Microsoft fejlesztőinek boszorkánykonyhájába
2007. november 15.
November 15-én hivatalosan is elindult a Channel9 Magyarország szakmai műsorcsatorna. Ezzel olyan nemzetközi kezdeményezés ért el Magyarországra, amely 2004-ben még csak a Microsoft fejlesztői számára biztosított kommunikációs platformot, amit egyébként a Wired magazin idén márciusban egyedülállóak minősített az ún. „corporate transparency” megvalósítása tekintetében.
A Microsoftnál dolgozó fejlesztők idejekorán felismerték annak a szükségszerűségét, hogy fizikailag egymástól távol dolgozó mérnököknek és IT-szakembereknek szükségük van a gyors és hatékony eszmecserére, hogy szinte azonnal választ kapjanak felvetéseikre, problémáikra. Mára a korábban belső kommunikációra használt platform nyílt webhellyé vált, a Channel9-on bárki megjelenhet, kifejtheti véleményét és megoszthatja ötleteit a többi érdeklődővel. A Channel9 a közvetlen dialógusról szól, célja, hogy a Microsoftot és a vele kapcsolatban lévő szervezeteket az őszinte, tényszerű hangvételre ösztönözze.
A portál betekintést enged a Microsoft fejlesztőinek boszorkánykonyhájába, a kulisszatitkokba, cenzúra és mindenfajta kozmetika nélkül. Ezt a műfajt a ’90-es években a United Airlines vonzó szolgáltatásaként ismerhettük meg, amikor is a 9-es csatornán bárki belehallgathatott pilótafülke, azaz a pilóták és a légi irányítók kommunikációjába.
A Channel9 magyarországi verziója nem „kicsinyített mása” az eredeti platformnak. Az átfogó, globális kérdések mellett itt kívánnak fórumot teremteni a mély szakmai eszmecserének, hogy a termékmegjelenés előtti időszaktól kezdve az adaptáció folyamatát, annak nehézségeit és a szóba jöhető megoldásokat megismerhessék a hazai fejlesztők, technológiai döntéshozók, egyetemi hallgatók és a hobbifejlesztők egyaránt.
A Channel9 magyar verziója esetében a videókat hetente teszik közzé, nagyfelbontású Windows Media Video formátumban. Az egyes anyagok terjedelme igen változatos, hiszen az 5 percestől egészen az egyórásig szinte mindenre van lehetőség. Ugyanilyen széles a műfaji paletta, hiszen kötetlen beszélgetés, demó, moderált kerekasztal beszélgetések egyaránt „műsorra kerülnek”. A megjelenítést a Silverlight 1.0 segítségével történik és a publikált tartalmak RSS csatornákon is elérhetők. A közeljövőben audiotartalmak (híradó, interjú stb.) közzétételét is tervezik, amelyet közvetlenül a hordozható médialejátszókra tölthetik majd le a látogatók.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális séta a Szépművészeti Múzeumban
- Mobiltelefonos zeneletöltő technológiát venne a Microsoft
- Keddtől piacon az új Microsoft Zune lejátszók
- Nem kér többé ActiveX telepítési engedélyt az Explorer
- A Grepton lett a tudásba legtöbbet invesztáló nagyvállalati Microsoft partner 2007-ben
- Ismét az ABESSE a legkompetensebb Microsoft partner
- Két árva frissítés a Microsoft novemberi csomagjában
- A Microsoft kiadta a Windows Live véglegesített verzióját
- Microsoft Dynamics CRM 4.0: hatékony új lehetőségek a távolról elérhető szolgáltatások terén
- Rekordbevétel a Microsoftnál