GVH-elemzés a hazai hírközléspiaci verseny alakulásáról
2007. november 15.
Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a GVH az elektronikus hírközlési piacokon jelentkező összefonódásokat is az innovációra figyelemmel kívánja értékelni. A cél az, hogy a felmerülő esetleges versenyhátrányok kiküszöbölésére az érintett piaci szereplők közreműködése mellett, a hosszú távon fenntartható és fogyasztói jólétet maximalizáló hatásos versenyt biztosító kötelezettségek előírása révén kerüljön sor - hangsúlyozza a közlemény.
A GVH álláspontja szerint a versenyben eszközölt befektetések védelmében az elektronikus hírközlési hálózatokhoz való hozzáférés biztosítása alól egy bizonyos megtérülési ideig mentesség biztosítható. A versenyjogi befektetés-védelemmel érintett piacok meghatározásánál a GVH figyelemmel lesz arra, hogy a szabályozó hatóság mely piacokat minősít feltörekvőnek.
A GVH legutóbb nyolc éve készített az elektronikus hírközlést érintő átfogó versenypolitikai elemzést. A 2002-es piacnyitás eredményeként az elektronikus hírközlési piac - távközlés, média, informatika - a verseny kedvező alakulása miatt újabb fordulóponthoz érkezett, ezért készült az újabb elemzés, amelyben már a liberalizáció során szerzett tapasztalatok birtokában nyilvánít véleményt a GVH az elektronikus hírközléspiaci verseny és szabályozás alakulásáról.
A versenypolitikai állásfoglalások alapjául szolgáló elemzések a 2002-es piacnyitással kezdődnek. A tanulmány részletesen elemzi a versenyjog és a szektorspecifikus hírközlés-szabályozás viszonyát a hírközlési piacon eljáró két hatóság, a Nemzeti Hírközlési Hatóság és a GVH eljárásainak fényében is. A tanulmány bemutatja a versenyhatóság elektronikus hírközlési piacokkal kapcsolatos jogalkalmazási gyakorlatának alapjait.
Kapcsolódó cikkek
- Hálózat TV: jövőre már kódolják az adást
- Később jelenik meg a digitális televíziós és rádiós pályázat
- Külföldi szakértők szerint az ingyenesen terjesztett csatornák a digitális átállás húzóágazatai
- Önszabályozó ajánlás a hűségszerződésekről
- Miért nem jönnek a fapados mobil-szolgáltatók?
- Százezerrel több mobil-előfizető augusztusban
- Telefon apad, szélessáv árad
- NHH: cél a felhasználók minél jobb tájékoztatása
- Az első félévben 15 százalékkal nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Félévben maximalizálnák a hírközlési szolgáltatók hűségszerződéseit