Virtuális séta a Szépművészeti Múzeumban
2007. november 14.
A Szépművészeti Múzeum weboldalán működő virtuális séta a program futtatásához szükséges letöltéseket követően nemcsak a műtárgyak térbeli megtekintését teszi lehetővé, hanem a 3D virtuális galériákat járva a falon függő festményekre kattintva egy szintén háromdimenziós prezentációs ablakban a műtárgyakról szóló információkhoz is hozzájuthatunk.
Az Arcus Interactive Group munkáját a Szépművészeti Múzeum egy térhálós 3D modellel alapozta meg. Mihály Mária, a Szépművészeti Múzeum főigazgató-helyettese elmondta: „A múzeum közösségi tér: összeköti a kultúra, az üzlet, a társadalom különböző területein működő embereket. A virtuális séta alkalmazással szélesebb látogatói rétegeket érünk el, inspiráljuk a művészeti életet, megkönnyítjük a tanulást, a keresést, dinamizmust viszünk a klasszikus képzőművészeti térbe.”
A Silverlight interaktív felhasználói felületek elkészítésében nyit új távlatokat. Fő jellegzetessége, hogy a videó- és 3D megjelenítéseket minden eddigi technológiánál kreatívabban képes kezelni, így a virtuális séta alkalmazásban a Szépművészeti Múzeumban kiállított műtárgyakat is három dimenzióban jeleníti meg. A térbeli, intuitív navigáció minden eddiginél nagyobb fokú bevonódást tesz lehetővé, izgalmasabb élményt nyújt a látogatók számára, akik a virtuális élmény nyomán már a múzeumban is felkészültebben közeledhetnek a festményekhez.
A virtuális séta elkészítését a Microsoft támogatta. „A Microsoft számára kiemelt fontosságú a kultúra támogatása, minél szélesebb körhöz történő eljuttatása. Ebben a küldetésünkben remek partnerre találtunk az Arcusban, akivel a valóban újdonságot jelentő technológia egy még feltáratlan területén dolgozhattunk. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Szépművészeti Múzeum jelenhetett meg ebben az egyedülálló virtuális térben” – mondta el Csiszár Dénes, a Microsoft Magyarország webstratégiai tanácsadója. A hazánkban újgenerációs technológiáival frissen debütáló szoftveróriás a Silverlight világviszonylatban is egyedülálló felhasználását látta viszont befektetéséből.
Az Arcus Interactive Group a régióban elsőként dolgozott Silverlight technológiával. A Microsoft június 10-11-i közép-európai konferenciáján - több más új generációs technológiája mellett - mutatta be az integrált webes platformot. A bemutató demonstrációs anyagának elkészítésére a Microsoft az Arcus Interactive Group szakembereit kérte fel. Toldi György, az Arcus fejlesztési igazgatója szerint „a Silverlight sokkal kreatívabb, sokkal produktívabb, mint a flash vagy a html környezet.” A Silverlight platformon elkészített megoldások nemcsak az interneten jelenhetnek meg, hanem úgyanúgy működhetnek mobilon, futhatnak CD-ről, vagy akár interaktív tv-ben egy set top boxban is betölthetőek.
Végvári Imre, az Arcus kreatív és kommunikációs igazgatója szerint „az eddigi technológiákat – például Flash, HTML - meghaladóan élményszerű működési lehetőségek révén a Silverlight univerzális platformmá válhat a közeljövőben.” A Microsofttal és a Szépművészeti Múzeummal zajló együttműködésében megismert technológiát az Arcus a hosszú távú üzleti értékteremtés eszközévé teszi megrendelői számára.
Kapcsolódó cikkek
- Channel9 Magyarország: betekintés a Microsoft fejlesztőinek boszorkánykonyhájába
- Mobiltelefonos zeneletöltő technológiát venne a Microsoft
- Keddtől piacon az új Microsoft Zune lejátszók
- Nem kér többé ActiveX telepítési engedélyt az Explorer
- A Grepton lett a tudásba legtöbbet invesztáló nagyvállalati Microsoft partner 2007-ben
- Ismét az ABESSE a legkompetensebb Microsoft partner
- Két árva frissítés a Microsoft novemberi csomagjában
- TerminARTors: internetes portál művészetkedvelőknek
- A Microsoft kiadta a Windows Live véglegesített verzióját
- Microsoft Dynamics CRM 4.0: hatékony új lehetőségek a távolról elérhető szolgáltatások terén