Acer - vezető pozíció a notebook-piacon

Az idén az eladások több mint háromszoros növelésével a notebook- és a teljes PC-piacon is vezető pozíciót ért el az Acer Magyarország - közölte a társaság a Gartner piackutató elemzésére hivatkozva az MTI-vel.

Az Acer részesedése a magyar PC üzletből 18,3 százalék, míg a hordozható gépek esetében - több mint háromszoros növekedést produkálva - 32,4 százalékot ért el. Piaci adatok szerint eközben a magyar notebook-piac a kétszeresére bővült.

Az Acer a közép-kelet európai és észak-afrikai régióban a notebook-piacon 23,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, s 65,4 százalékos növekedést ért el. A PC piacon tavalyhoz képest 54 százalékkal nőttek az eladásai, így a régióban megerősítette második helyét.

A tajvani anyavállalat összbevétele egy év alatt 24 százalékkal nőtt, nettó profitja 324,19 millió, konszolidált eredménye 9,67 milliárd amerikai dollár volt.

Egri Csaba az Acer Slovakia s.r.o. Magyarországi Kereskedelmi Képviseletének vezetője korábban az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy ez év égéig a magyarországi értékesítésekből legalább 35 millió euró bevételre számít. A társaság 2006-ban 31 millió euró bevételt ért el a magyar piacon.

Tavaly a társaság több mint 33 ezer laptopot adott el Magyarországon, ami a piacon értékesített hordozható személyi számítógépek 13-15 százalékát tette ki. A magyarországi eladások 65 százaléka notebookok értékesítéséből származik, az idén ezekből 50.000 darabot kíván eladni az Acer.

 

MTI

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció