A Sony kivonul a 32 nanométeres chipek fejlesztéséből
2007. november 8.
A Sony az utóbbi években nem dicsekedhet igazán sikeres üzleti mérleggel, ezért a vállalt vezetése teljes átalakítást és arculatváltást kezdett meg. Ennek részeként a Sony az eredeti fogyasztói-elektronikai szegmensre koncentrál, és lassan leépíti egyéb, túlságosan is szerteágazó érdekeltségeit. Az egyik tipikus példa erre a vállalat chipfejlesztési tevékenysége.
A chipek kifejlesztése igen költséges és a csökkenő árak miatt nem könnyen haszonra fordítható tevékenység. A Sony esetében a f ő csapás a PlayStation3-ban használt Cell központi egységek és RSX grafikus magok gyártása volt. Ez az elmúlt években elegendőnek tűnt ahhoz, hogy fenntartsák érdekeltségüket a szektorban. A vállalat átszervezése mellett azonban két dolog is a szövetségből történő kilépés mellett szólt. Az egyik a PlayStation3 sikertelensége. A konzol már indulóban is kissé gyengén kezdett, ám az érdeklődés azóta inkább csökkenni, mint nőni látszik, ráadásul a rengeteget késő megjelenés miatt időközben piacra dobták a Nintendo Wii konzolját, mely eddig elérhetetlen rétegeket is elcsábított, ezzel elvágva a Sony terjeszkedésének útját. A másik tényező a csúcstechnológia használata, a méretek csökkenésével a fejlesztési költségek ugrásszerűen megnőnek, így könnyen előfordulhat, hogy egy jövőbeli PlayStation4-hez egyszerűbb processzorokat vásárolni, vagy gyártatni, mint kifejleszteni.
Kapcsolódó cikkek
- Frissült a Sony A700 szoftvere
- Az asztali Bloomfield Nehalem 3 DDR3 csatornát támogat
- Hétéves a Sony PS2
- Sony - prognózis felemelése
- Megkezdi működését az Intel 3 milliárd dolláros üzeme, indul a Penryn gyártása
- Sony Cybershot T2 4GB belső memóriával
- Az IBM bemutatta az új z6 mainframe processzort
- Hamarosan megérkeznek a kétmagos Celeronok
- Intel Penryn és Core 2 asztali CPU árak
- DSC-T200 Cyber-shot 16:9 arányú érintőképernyővel