855 millió dollárért vesz játékfejlesztő cégeket az EA
2007. október 13.
A két most megvásárolt játékfejlesztő stúdió 2005 óta működik együtt a VG Holding égisze, illetve az Elevation befektetési társaság támogatása mellett. Az EA fő motivációja az volt, hogy a vásárlók számára fontos, ám saját kínálatában kisebb számban szereplő akciójátékokkal egészítse ki portfólióját. A Bioware olyan játékokat jegyez, mint a „Star Wars: Knights of the Old Republic”, vagy a „Baldur's Gate”, és novemberben adja ki a Microsoft Xbox 360-hoz a várva várt „Mass Effect” programot. A Pandemic katonai stílusú, lövöldözős akciójátékairól közismert, mint például a „Mercenaries”, a „Star Wars Battlefront” és a „Full Spectrum Warrior”. A cég fejlesztői jelenleg a beszédes nevű „Destroy All Humans 2” (kb. „pusztíts el minden emberi lényt 2”) játékon dolgoznak.
Frank Gibeau, az EA Games vezetője a hírrel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a két megvásárlásra választott játékfejlesztő profilja stratégiailag rendkívül jól beleillik az EA terveibe, emellett pedig a munkatársak tehetsége is gazdagítja majd a céget. Gibaeu hozzátette, hogy az új termékkategóriák meghódítása is előnyös eleme a felvásárlásnak. Az EA rövid távon évente négy vagy öt új játékot tervez kiadni a Bioware és Pandemic nyomán létrehozott részlegből, és ami még fontosabb, ezekből 2009-ben és 2010-ben évi 300 millió dollár bevételre számít. Ez azt jelentené, hogy bő két év alatt majdnem a teljes 855 milliós vételár visszatérülne.