A cégautó munkaeszköz, nem vagyontárgy

A tartós bérlet növeli a vállalatok versenyképességét

A 2007-es reformok keretében bevezetett megszorító intézkedések nagy terhet rónak a vállalatokra, melyek így folyamatosan keresik az olyan megoldásokat, amikkel leszoríthatják a költségeiket és fenntarthatják versenyképességüket. Ilyen lehetőség a tartós bérlet konstrukció, amiről a Sixt leasing – Wallis Autópark-kezelő Kft. ügyvezetőjét, Dévai Gábort kérdeztük.

A tartós bérlet szolgáltatás hogyan segíthet a vállalatok versenyképességének növelésében?

Azoknál a vállalatoknál, melyek nem vásárolják meg a céges flottát, hanem hosszú távra bérelik, jelentős tőkemennyiség szabadul fel. Ezt a tőkét befektethetik, forgathatják, hasznot termelhetnek. Ráadásul a Sixtnél valóban 0 forint kezdőrészlet mellett juthatnak hozzá a céges autókhoz, megfelelő ügyfélminősítés esetén kauciót sem kell letenni. Emellett még számos olyan pénzügyi előnye van a tartós bérletnek, ami növelheti a vállalatok versenyképességét. Például a teljes bérleti díjat elszámolhatják költségként, így csökkenthető az adóalap. Emellett a bérleti díjra eső áfa visszaigényelhető, ez egy újabb előny a többi konstrukcióval – például a pénzügyi lízinggel – szemben.

Viszont a céges autók nem kerülnek a vállalat birtokába…

Így van, de a vállaltok többsége ezt nem is igényli. A céges autók alapvetően munkavégzéshez szükséges eszközök, nem a vállalati vagyont növelik. A cégek számára az a fontos, hogy ha meg kell látogatniuk az egyik partnerüket, vagy el kell jutniuk egy vidéki konferenciára, akkor álljon rendelkezésre egy autó. Ráadásul a céges flotta lecserélése, a régi autók eladása gyakran nehezen oldható meg. Nem könnyű vevőt találni egy egész flottára, de darabonként is nehéz a vállalati autókat értékesíteni. Tartós bérlet esetén ez is a szolgáltató feladata, nem a vállalaté.

Vannak megkötések arra, hogy milyen autókat lehet tartós bérletbe venni a Sixtnél? Jellemzően az embereknek, így a vállalatoknak is van márkapreferenciája.

A Sixt márkafüggetlen szolgáltató, így gyakorlatilag bármilyen autóra lehet ajánlatot kérni tőlünk. Természetesen a havidíj az autó értékének függvényében alakul. Előnyt jelent azonban, hogy jelentős flottavásárlóként nagy kedvezményeket tudunk elérni a márkakereskedőknél, így az egyéni vásárlókhoz képest sokkal kedvezményesebben jutunk az autókhoz. Ez még gazdaságosabbá teszi a konstrukciót, hiszen ezeket a kedvezményeket átengedjük az ügyfeleinknek.

Amennyire tisztában vannak az elérhető márkákkal a vállalatok, annyira bizonytalanok a „carpolicy” kapcsán. Ebben tudnak segítséget nyújtani?


Szakértőink nagy tapasztalatra tettek szert ezen a területen, így mindenben ügyfeleink segítségére vannak. Tanácsot adnak például, hogy milyen gépkocsi használati kategóriákat érdemes létrehozni az egyes pozíciókhoz, feladatokhoz. Teljesen másképp kell szabályozni ugyanis, például egy menedzser és egy értékesítő gépkocsi használatát. Emellett rendelkezésünkre áll egy, külön a flottakezelésre fejlesztett szoftver is, amivel folyamatosan elemezni tudjuk a ránk bízott flották adatait, és ha szükséges, költségcsökkentő javaslatokat teszünk.

A szerződés megkötése után hogyan tudnak ügyfeleik segítségére lenni?


Teljes körű flottakezelést vállalunk, így ügyfeleinknek nem kell külön szakembergárdát fenntartaniuk erre a feladatra. Ez nagyon sok mindent lefed. Az alapcsomag ára a flottakezelés és az üzembe helyezés költségén, valamint a cégautó finanszírozásán felül tartalmazza a különböző biztosítások – CASCO, kötelező, élet- és balesetbiztosítás – díját, a kötelező szervizek átalányát, a téli gumi beszerzési, tárolási és szerelési költségét. Ezen felül vállalunk csereautó és hozom-viszem szolgáltatást, biztosítunk navigációs rendszert, intézzük az opcionális szervizeket és a tisztítást. Minden partnerünknek külön dedikált kapcsolattartója van, akihez bármikor fordulhatnak, legyen szó bármilyen problémáról.

Tudna mesélni egy jellemző esetet, amikor szükség volt a kapcsolattartók gyors intézkedésére?

Persze, hiszen ezek nálunk nem számítanak különleges eseménynek. Egyik ügyfelünkkel például megesett, hogy vasárnap délután hazafelé tartott vidékről, mikor egy fékezésnél hátulról belekoccantak. Felhívta a kapcsolattartóját, aki azonnal intézkedett. Egy órán belül kivittük a helyszínre a csereautót, a sérült autónak pedig intéztük a teljes szervizeltetését. Ügyfelünk ez idő alatt a csereautóval fennakadás nélkül folytathatta a mindennapi munkáját. Fontos, hogy ezek a „kényelmi szolgáltatások” is hozzájárulhatnak a vállalatok versenyképességéhez: így nem fordulhat elő, hogy egy autó kiesése miatt nem tudnak elvégezni egy megrendelést, vagy nem jelennek meg egy fontos tárgyaláson.

Az előbbi példákból is kitűnik, hogy a csereautó-szolgáltatás fontos eleme lehet a tartós bérletnek. Mi a háttere ennek a szolgáltatásnak? Minden ügyfelük számára biztosítják?


A tartós bérlet üzletág mellett a Sixt autók rövid távú bérbeadásával is foglalkozik, így több mint 300 autóból álló saját flottával rendelkezünk. Ennek köszönhetően nagyon rövid időn belül tudunk csereautót biztosítani ügyfeleinknek. Kiterjedt vidéki partnerhálózatunknak köszönhetően ráadásul az ország bármely pontjára néhány órán belül oda tudunk érni. Azoknak, akik gyakran utaznak, külföldön is biztosítani tudjuk ezt a szolgáltatást, hiszen franchise partnere vagyunk a Sixt AG-nek, melynek 85 országban vannak irodái. A csereautó szolgáltatást minden ügyfelünk igényelheti, de azoknak a partnereinknek, akik ezt a szerződés megkötésekor nem teszik meg, áthidaló megoldásként kedvezményes díjszabás mellett biztosítunk csereautót a szerviz idejére.

További részletek a tartós bérlet konstrukcióról a Sixt weboldalán olvashatók.

 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció