Elkészült a Bethesda Gyermekkórház világszínvonalú informatikai rendszere
2007. október 9.
2007. október 9-én a Cisco Magyarország és a T-Systems képviselői átadták a Bethesda Gyermekkórház számára azt a világszínvonalú kórházi informatikai rendszert, amelynek adományozásáról még ez év tavaszán határozott a két vállalat. A legmodernebb informatikai és kommunikációs megoldások bevezetése mellett a projekt megvalósításának egyik legfőbb eredménye a Fehér Könyv, amelyben egészségügyi szakértők bevonásával a kezdeti lépésektől egészen az átadásig részletesen dokumentálták a fejlesztés minden lépését. A Fehér Könyv a benne felhalmozott know-how átadása révén nagy segítségére lehet más intézményeknek is hasonló rendszerek kiépítéséhez.
Az elmúlt 7 hónapban a 135 aktív ággyal működő Bethesda Kórház két budapesti épületében bevezették a legmodernebb infokommunikációs eszközöket és szolgáltatásokat, többek között új vezetékes és vezeték nélküli hálózat, új számítógépek és nyomtatók kerültek az intézménybe, klinikai és kórházmenedzsment-szoftver, beteghívó és betegirányító rendszer, IP-telefónia és ehhez kapcsolódó dual-phone megoldás, rádiófrekvenciás helymeghatározó (RFID) rendszer, elektronikus aláírás, távoktatási megoldás és számos más újdonság készült el, amelyek mind a betegellátás színvonalának, a betegek komfortérzetének és a működés hatékonyságának növelését segítik. Az adomány keretében a T-Systems 3 évig biztosítja az eszközök üzemeltetését, háttértámogatását.
Az új rendszer komplett infokommunikációs eszközsorát a Cisco, zökkenőmentes bevezetését, üzemeltetését és a projektmenedzsmentet a T-Systems kompetenciája biztosította a projekt során.
"Az új infrastruktúra kedvező hatásait nap mint nap tapasztaljuk. Az orvosaink telekonzílium segítségével tarthatnak szakmai megbeszéléseket, a betegek vizsgálati eredményeihez és valós idejű adataihoz a kórház területén belül vezeték nélküli számítógéppel, a kórház területén kívül pedig biztonságos internetkapcsolaton keresztül férhetnek hozzá. A beteghívó és betegirányító rendszer révén csökkent a várakozási idő és gördülékenyebbé vált az orvosok munkája" - mondta dr. Velkey György, a Bethesda Kórház főigazgatója a rendszer újdonságait ismertetve. "A beruházás gazdasági szempontból is jelentős előrelépést jelent, hiszen például a korábbi párhuzamos (telefon és számítógépes) hálózatok helyett csupán egyetlen, az összes hang, adat és képi információ továbbítására alkalmas IP-hálózat üzemeltetésére van szükség, emellett az alkalmazottak ingyenesen telefonálhatnak házon belül vezetékes és egyes mobiltelefon-készülékeikkel, sőt, az RFID-rendszer a nagyértékű berendezések eltűnését is megakadályozza" - tette hozzá.
A Fehér Könyv
A projekt kapcsán létrehozott Fehér Könyv az új informatikai rendszerrel elért eredményeket tényszerűen, ezen belül a mérhető adatokat számszerűsítve tartalmazza, így rávilágít a fejlesztésekkel nyerhető előnyökre és az ilyen jellegű beruházások gyors megtérülési idejére. A Fehér Könyvből látható, hogy a járóbeteg-adminisztráció javulásával például évi 5,5 millió forintot, az integrált működésből adódó alacsonyabb üzemeltetési költségekkel évi 5,2 millió forintot takaríthat meg egy olyan "kicsinek" számító kórház is, mint amilyen a Bethesda. Az adatokból kiolvasható, hogy a kórház évi 712 munkaórát takaríthat meg az elektronikus röntgen-, ultrahang- és laborbeutalóknak köszönhetően, további évi 2000 adatrögzítési munkaórát szabadíthat fel a laborautomaták rendszerbe kapcsolásával, vagy hogy évi 1,7 millió Ft megtakarítást jelent a kazánház és a fűtési rendszer távoli felügyelete és vezérlése. Még néhány érdekes adat a Fehér Könyvből, a teljesség igénye nélkül:
- Az ellátási esetszámra vetített informatikai költség 197-ről 164 Ft-ra csökkent.
- Az eszközértékre vetített üzemeltetési költség 10-ről 0,3 Ft-ra csökkent.
- A beteglogisztikai funkciók száma 2-ről 10-re nőtt.
- Az egy évre eső rendszerleállás 120-ról 2 órára csökken.
- Az informatikai eszközök átlagéletkora 5,5 évről 1,5 évre csökkent.
- A vezeték nélküli berendezések aránya 0,7%-ról 22%-ra nőtt.
- Az emelt szintű szolgáltatásokat nyújtó telefonkészülékek aránya 2%-ról 30%-ra nőtt.
- A digitális aláírás aránya 1,6%-ról 9,6%-ra nőtt.
- Az internetet elérő munkahelyek száma 70-ről 177-re emelkedett.
Az összesen 130 millió forintos beruházást a Cisco Magyarország 65 millió forint értékű eszközzel és 5 millió forint értékű szolgáltatással, míg a Magyar Telekom T-Systems 20 millió Ft értékű eszközzel és 30 millió forint értékű szolgáltatással támogatta. A kórház 10 millió forint önerővel járul hozzá a fejlesztéshez, és emellett további évi 10 millió forintot fordít a rendszer üzemeltetésére.
Kapcsolódó cikkek
- Fújd meg a PC-d!
- A Cisco és a 3TS kockázati tőkealapot indít Kelet-Közép-Európában
- A Cisco megállapodást kötött a Securent felvásárlásáról
- Cisco globalizációs központ az indiai Bangalorban
- Cégvásárlással javítja WiMAX-szolgáltatásait a Cisco
- A Cisco megállapodást kötött a Latigent felvásárlásáról
- Hangfájlba rögzíthető elektronikus könyvtár vakoknak és gyengénlátóknak
- Beszélő telefont fejlesztettek ki a Budapesti Műszaki Főiskolán
- Egészségügyi szolgáltatást indított a Microsoft
- Cisco IP telefonrendszer a most megnyíló BSR Centerben