Modern IT-megoldások a Praktikerben
2007. szeptember 30.
A hazai kiskereskedelem legkorszerűbb barkácsáruházát nyitotta meg Vecsésen, a Ferihegyi Repülőtér közelében a Praktiker mintegy 1,6 millárd forintos beruházás keretében, ezzel 17-re bővült országos üzlethálózata. Az áruházban 55 ezer termék árát elektronikus árcímke mutatja.
A Praktiker több százmillió forintos befektetés keretében olyan modern információtechnológiai eszközöket és megoldásokat integrált az európai mintaáruháznak szánt vecsési üzletébe, amelyek 5-10 év múlva lesznek elterjedtek a kiskereskedelemben, s a vásárlási folyamatot egyszerűbbé és látványosabbá teszik. Az üzletegységben – a Pricer cégnek köszönhetően – elektronikus árcímke mutatja valamennyi árucikk árát, ez csaknem 55 ezer féle terméket jelent. A legfrissebb kereskedelmi információkat a vásárlók plazma televíziókon keresztül ismerhetik meg, az áruházban internethez kapcsolódó infoterminálokkal tájékozódhatnak, és korszerű lakberendezési tervezőprogramok segítségével valósíthatják meg elképzeléseiket. A pénztárzónában új generációs, érintőképernyővel rendelkező IBM-gyorskasszák működnek, ezek percekkel csökkentik a várakozási időt, és kontrollként megjelenítik a megvásárolni kívánt árucikk fotóját is. A barkácsáruház kávézójában díjmentes T-Systems hot-spot biztosítja a kapcsolatot a világhálóval. A kasszarendszer integrációját a Szintézis Zrt. végezte, de az ötletek nagy részét a Praktiker magyar programozói csapata szállította.
A technológiai újdonságok egy részét több budapesti és vidéki Praktiker üzletben is bevezetik, de a barkácslánc azt tervezi, hogy további IT-megoldásokat is alkalmaz középtávon. A tervek szerint néhány éven belül már használható lesz a vecsési Praktiker áruházban a bevásárlókocsit helyettesítő intelligens kosár, és működni fognak az önkiszolgáló kasszák.
A Praktiker stratégiai fontosságot tulajdonít az e-kereskedelemnek is, ezért úttörő szerepet vállalt Magyarországon. A barkácsóriások közül elsőként bevezette az internetes árurendelést interaktív honlapja és call centere segítségével. A Praktiker idei esztendőben már 26 millió forintos forgalmat realizált az interneten, s további 150 milliót telefonos megrendelésekkel. A Praktikernél belátható időn belül megvalósul az elektronikus fizetés és a weben megrendelhető házhozszállítás is.