A legnagyobb kínai kereskedelmi láncon keresztül értékesít a Dell
2007. szeptember 25.
A Dell újraéledésének egyik jele, hogy a vállalat gyökeresen változtat főként direktmarketingre épülő kereskedelmi stratégiáján. Ennek fontos része, hogy a cég Kínában szövetséget kötött a GOME Group nevű kereskedelmi lánccal.
Az ügy hátterében két fontos tényező áll, egyrészt Michael Dell visszatért a vállalat vezérigazgatói székébe, másrészt a tavalyi évben a cég elvesztette vezető pozícióját, és a rivális Hewlett-Packard mögött a második helyre csúszott vissza. Michael Delltől a vállalat régi lendületének visszanyerését várták, és úgy tűnik, ez be is következik. Az új vezetés agresszív terjeszkedéssel értékesítési szerződések sorát hozta tető alá az utóbbi időszakban, akárcsak a mostani kínai megállapodással. A Dell jelenleg egy számjegyű részesedéssel rendelkezik ezen a piacon, ahol a Lenovo 35 százalékos részt birtokol.
A megállapodás stratégiai lépés az elkövetkező 2-3 évre, amikor is az USA után a második legnagyobb PC-piac várhatóan évenkénti 18-20 százalékos növekedést produkál majd, mindezt egyre jobban az eredeti gépek és legális szoftverek felé tolódva, ami óriási lehetőség a Dell számára.