Európa legértékesebb márkája a Nokia

Az Európai Márkaintézet bemutatta a Novomatic AG és a Raiffeisen által elkészített első európai márkaértékelési tanulmányt. Ebben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg értékük szempontjából.

Európa legértékesebb cégmárkái:

  1. Nokia (32,332 milliárd euró),
  2. LVMH (29,831 milliárd euró),
  3. Unilever (25,136 milliárd euró),
  4. Telefonica (23,858 milliárd euró),
  5. Vodafone (22,550 milliárd euró),
  6. Mercedes-Benz (20,483 milliárd euró),
  7. Deutsche Telekom (18,269 milliárd euró),
  8. BMW (17,298 milliárd euró),
  9. France Telecom (17,068 milliárd euró),
  10. inBEV (16,873 milliárd euró).


A részletes rangsor

Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsorolása, valamint a tanulmányban szereplő ország- és szektorelemzések, országjelentések

Brit és német cégek uralják az európai márkaversenyt. Az Egyesült Királyság 10 legértékesebb márkájának összértéke 137 milliárd euró. A német Top10 is közel ennyi. Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet kutatási és ügyvezető igazgatója a következőképpen összegezte a tanulmány három fontosabb következtetését:

  • Az európai márkamenedzsment differenciált, az 50 legértékesebb cégmárka több mint kétharmada kezel márkaportfoliókat.
  • A kelet-európai márkáknak óriási lehetőségeik vannak, a Beeline orosz távközlési vagy a Gorenje szlovén háztartásigép-márka például követendő példa lehet a többi kelet-európai ország számára. 
  • A márka vagyongyarapító tényező, Európa jövője az erős márkáktól, a gazdasági növekedéstől, a foglalkoztatottság arányától és a különböző nemzetgazdaságok markáns jellegétől függ. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 31,14 százalékkal, második Svájc 26,13 százalékkal, az európai átlag pedig 9,3 százalék. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,13 százalékkal szerepel.
 
 
 

Belépés

 

 

Regisztráció