Már több mint 3 millió cég az Alibaba.com-on

Az Alibaba.com-on ma már több mint három millióan randevúznak. Nem párkeresésről, nem érzelmekről, hanem kőkemény üzletről van szó. Cégek keresnek termékeiknek vevőt, kínálják portékájukat, mások meg árut keresnek felhasználásra, eladásra. A világ leglátogatottabb online business-to-business (B2B) piacán az üzletei partnerek minden eddiginél könnyebben és gyorsabban találhatnak egymásra, mindenféle ügynöki közreműködés nélkül. Mintegy 30 ágazati kategóriában, 5000 termékcsoportban kereshetünk, illetve adhatunk el.

Az Alibaba.com 1999-ben alakult a Sanghajtól kétórányira, délre fekvő Hangzhouban, Jack Ma és néhány üzletember társa alakította. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy az emberek, a cégek könnyen tudjanak üzletet csinálni, lakjanak is a föld bármely pontján. A koncepció jónak bizonyult, annak ellenére, hogy a kiállítások, a kiadványok, az üzleti szervezetek még mindig jelentős részt tesznek ki az üzleti partnerek összehozásában. Azonban az internet, illetve az online business-to-business fókusz, az óriási adatbázis, a fölrajzi- és időbeli korlátok legyőzése igazi siker-sztorivá tette az Alibababát. Cégek milliói számára nyitotta meg a világkereskedelem lehetőségét.

Az egykori angol tanár Jack Ma 1995-ben döntött, hogy egy internetes vállalkozást alapít, bár akkor még fogalma sem volt, mi is az az internet. Ma Ma valószínűleg a világ egyik legügyesebb technológiai vállalkozója annak ellenére, hogy állítása szerint nem tud sokkal többet a számítógépektől, mint hogy hogyan kell levelezni. Jack Ma az angolt a Voice of America című rádióadás hallgatása közben tanulta meg. A tanárképző elvégzése után öt évet tanított, azonban tanítás közben is vállalkozói ambíciói voltak. Alapított fordítóirodát, árult orvosságot háziorvosoknak és nagy kórházaknak. 1995-ben, az USA-ban találkozott az internettel. A Yahoo keresőbe a sör és a Kína szavakat beírva nem talált semmit. Ekkor kezdett honlapokat készíteni. Miután hazatért felhagyott a tanítással, felvett 2.000 dollár hitelt, és elindította a China Pages nevű vállalkozását, amely az első internetes vállalkozás volt az országban. 1999-ben megalapította az Alibaba.com-ot. 60 000 dollárral. Az Alibaba.com mára több óriási méretű internetes vállalkozásból álló cégcsoporttá nőtte ki magát, 20 millió felhasználóval rendelkezik a világ mintegy 200 országából.

Az Alibaba.com egyik titka, hogy a kis és középvállalkozásokra összpontosít, segít eladni és venni, azaz pénzt csinálni - vallja a cégalapító. Az Alibaba.com alapvetően egymást nem ismerő cégek találkozóhelye. Mivel a cég Kínában jött létre, nem meglepő, hogy a termékgyártók jelentős része is kínai. A kínai exportőröknek lehetőségük van az „Aranyfokozatú Szállító” cím elnyerésére. Ez nekik nem csak pénzbe kerül (5000 euró), hanem keresztül is kell menniük egy független hitelminősítő intézet vizsgálatán. A nem kínai cégeknek lehetőségük van egy úgynevezett „TrustPass” minősítés megszerzésére, ami ugyan csak 450 euro-ba kerül, de szintén tartozik hozzá egy elfogadási folyamat. A vásárlók mintegy 85 százaléka ilyen, minősített szállítóktól vásárol.

Ha egy cég rátalál egy potenciális szállítóra egy úgynevezett „Trade Manager” segíti a két céget az esetleges kommunikációs korlátok legyőzésében. A chat lehetősége azonnali üzletkötési lehetőséget is biztosít. Mivel elég nehéz közös időpont egyeztetése Európa, Amerika és Ázsia között, a Trade Manager összehozza a partnereket amikor a felek online vannak, akár például az otthonukban is. Biztosítva van az audio- és videolehetőség, és korlátozás nélkül tudnak a partnerek egymásnak küldeni kép-, illetve hanganyagot. Számos kisebb cég nem engedhet meg magának utazási költséget, ezért kimaradnak a világkereskedelmi áramlásból. Azonban a felhasználóbarát Alibaba a chat-, az audio- és videokonferencia lehetőséggel mégis be tudja őket kapcsolni a véráramba.

Az Alibaba.com felhasználóinak 15 százaléka kerül ki az EU export-/import cégei közül. A világ leglátogatottabb online piacát Magyarországon még nem nagyon ismerik. Az Alibaba.com valóban egy csodálatos hely, nincs olyan termék, amit ott ne lehetne megtalálni, persze abból is ezerfélét, ezer színben, ezer fajtában, legyen szó szoftverről vagy éppen fürdőruháról. Egyre több hazai cég jön rá az előnyeire, ma már több ezer magyar cég is használja a technológiai vállalatoktól az autóiparon át az élelmiszeriparig – mondták el az Atigris Informatika Zrt.-nél, az Alibaba.com partnerénél.

Az Alibaba nem csak az elektronikus világban segíti felhasználóit. A cég ismerve a személyes kontaktus fontosságát, különböző networking rendezvényeket tart Európában, Amerikában, Ázsiában. Ezeket az eseményeket általában összekötik a világ legjelentősebb vásáraival, ahol természetesen különböző szemináriumok és az Alibabával történő ismerkedés is megadatik az érdeklődőknek.

Mi leginkább egy társkereső website-hoz hasonlítunk. Segítünk az egymásra találásban, az ismerkedésben, a termékbemutatásban. Az ismerkedés online módon történik, a randevú a házasság a testközelség már a partnerek magánügye, off-line folytatják tovább a románcot – mondta el Porter Erisman alelnök.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció