A Ricoh Csoport másodszorra is kikapcsolt
2007. augusztus 24.
2007 júniusában második alkalommal került megrendezésre a Ricoh Ltd. által szervezett Global Eco Action Week, melynek legfontosabb napja június 5-re, az ENSZ Környezetvédelmi Világnapjára esett. Idén 38 ország 104 leányvállalatának 45 634 alkalmazottja csatlakozott a megmozduláshoz, és csökkentette energiafelhasználását a minimálisra - ezzel a Ricoh egy hét alatt összesen 39 876 kilowatt energiát spórolt meg és 15 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki világszerte.
A tavalyi Global Eco Action Day sikerein felbuzdulva a Ricoh Ltd. 2007-ben egy hétre hosszabbította környezetvédelmi akcióprogramját, melynek kulcsgondolata idén a „Think global, act local”, azaz „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan” jelmondat volt. Június 5-én, az ENSZ Környezetvédelmi Világnapján Európától kezdve, a Közép-Keleten át egészen Dél-Afrikáig az összes Ricoh világító cégtábla sötétségbe borult. A Ricoh Csoport európai tagjai lekapcsoltak minden felesleges lámpát és elektromos berendezést az irodákban, csökkentették a melegvíz-használatot, kis fokozatra állították a légkondícionáló berendezéseket és a lehetőségekhez mérten környezetbarát közlekedési eszközt vettek igénybe . A „Think and Act”, azaz „Gondolkozz és Cselekedj” gondolat lényege, hogy minden leányvállalat egyedi módon fejezze ki a környezet iránti elhivatottságát, így a Global Eco Action Week országonként más és más ötletes aktivitást foglalt magába.
Ricoh Hungary
A Ricoh Hungary dolgozói június 5-én zöld színbe öltöztek, lekapcsolták az irodai dekorációkat, a bemutatótermi logókat, a világítótestek nagy részét, az éppen használaton kívüli nyomtatókat, fénymásolókat és egyéb berendezéseket, ezen felül pedig a hét fennmaradó részében is fokozottan ügyeltek az energiafogyasztás csökkentésére. Az odafigyelés eredményeként az idén már 34%-os energiamegtakarítást értek el. A Ricoh Hungary a tavalyihoz hasonlóan idén is rajzpályázatot hirdetett három korcsoportban a Ricoh gyerekek körében „A mi Földünk a mi holnapunk!” témában, hiszen a környezettudatosságra való nevelés már gyermekkorban nagyon fontos. A pályaműveket az irodában állították ki és értékes díjakkal jutalmazták. A kezdeményezéshez az ország különböző pontjain számos márkakereskedő is csatlakozott.
Energitakarékosság szerte Európában
A franciaországi Ricoh 80 önkéntes dolgozó segítségével megtisztította a meudoni tavakat, a lengyelországi Ricoh pedig a gesztenyefák védelméért kampányolt. A spanyol, az angliai és a benelux államokbeli leányvállalat levetítette alkalmazottainak Al Gore környezetvédelmi dokumentumfilmjét, a „Kellemetlen igazságot”. A Ricoh Italy konferenciát szervezett a „Metrobosco” szén-dioxid-kibocsátást csökkentő környezetvédelmi programmal kapcsolatban, amelynek keretében a dél milánói mezőgazdasági parkba 8000 fát ültetnek. A portugál leányvállalat június 5-én a kereskedelmi ajánlatok és a számlák kivételével nem nyomtatott ki semmilyen dokumentumot. A Ricoh Germany pedig egy biciklis akciót szervezett az Eco Week idejére, ahol minden lebiciklizett kilométer után 1 eurót adományozott különböző környezetvédelmi projekteknek.
A Global Eco Action Week összességében idén is sikeres volt, hiszen az akcióprogramhoz 38 ország 104 Ricoh leányvállalatának összesen 45 634 dolgozója csatlakozott. Végeredményben, a Ricoh egy hét alatt világszerte 39 876 kilowatt energiát spórolt meg és 15 tonnával (15 073 kg) csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, ezzel is bizonyítva a környezet iránti elhivatottságát. A vállalat többek között ezzel az akcióhéttel is szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy összefogással és kis odafigyeléssel minden egyes ember tehet valamit a környezet védelméért.