Internetes reklámcéget vett az AOL is
2007. július 25.
A New York-i székhelyű cég fő szakterülete a Behaviour-targeting, melynek lényege a felhasználói profilokon, a különböző demográfiai, pszichológiai alapokon nyugvó reklámszórás. A közelmúltban a három legismertebb keresőszolgáltató (Google, Microsoft, Yahoo) is hasonló felvásárlásokat eszközölt, ezért az AOL is úgy döntött, hogy erősít online marketing téren. A 2001-ben alapított Tacoda önálló leányvállalatként fog tovább működni, annak megoldásait pedig az anyacég saját reklámhálózatába fogja integrálni, hogy hirdetéseiket még célzottabban juttassák el a fogyasztókhoz. A vételárat illetően nem szolgáltak információval a felek képviselői, szakértők viszont 250-300 millió dolláros összegről beszélnek.
Az AOL azonban már korábban is felvásárolt már hasonló profilú vállalkozásokat, így az elmúlt évek során annak tulajdonába került a Third Screen Media mobil reklámspecialista, a német AdTech kiszolgáló cég valamint az Advertising.com is.
Az eMarketer piackutató fényes jövőt jósol a Behaviour-marketingnek, szakembereik szerint a hirdetők az idei esztendőben 575 millió dollárt fognak költeni a felhasználói profil alapjain nyugvó reklámokra, 2008-ra ez az összeg majdnem duplájára, pontosabban egymilliárd dollárra fog emelkedni, 2011-re pedig már elérheti a 3.8 milliárdot is.