Az SAP minőségi kiválósági díjjal jutalmazta európai ügyfeleit
2007. július 15.
Az SAP AG nyilvánosságra hozta az európai SAP Quality Awards 2007 eredményét. A díjátadásra zártkörű rendezvény keretében Prágában, a Strahovi Kolostorban került sor június 21-én. Az SAP a minőségügyi programjának alapját képező Minőségi Díjakkal azon ügyfeleit ismeri el, akik az SAP minőségi elveit figyelembe véve, hatékonyan teljesítik a komplex technikai és üzleti folyamat-követelményekkel jellemezhető szoftver-bevezetéseket.
Az Európa-szerte benyújtott több, mint 50 pályázatból 11 projekt találtatott érdemesnek arra, hogy bemutassák a zsűrinek. A minőségügyi alapokat a döntősök mindegyike már a projekt tervezés korai szakaszába lefektette, valamint azok a mindennapi munkában is megjelentek.
Mivel csupán négy kiadható díj van, a zsűri igen nehéz feladat előtt állt, amikor a számos minőségügyi megközelítés közül választania kellett. A győztesek a következők:
ˇ Globális bevezetés: TNT Express ICS Ltd., Hollandia
ˇ Helyi bevezetés: NATS, Egyesült Királyság
ˇ 500 főnél kevesebbet foglalkoztató cégnél lezajlott bevezetés: EBS Independent Energy, Írország
ˇ Verziófrissítés: Decathlon, Franciaország
A döntősök között olyan cégek szerepeltek, mint a Heineken Italia Spa, a GlaxoSmithKline, a BP International Ltd, az EDF, az Anglian Water Service Ltd, és a Schneider Electric. A nyertesek teljesítményét trófeával ismerték el, míg a 11 döntős emléklapot kapott a szoftver bevezetésben a minőségügyi folyamatok terén elért kiváló eredményei jutalmául.
A győzteseket a következő, SAP – partnerekből, informatikai cégek képviselőiből, és szakértőkből álló bizottság választotta ki: Accenture, Axon Group plc, Atos Origin, Cap Gemini, Deloitte, IBM; valamint a Syntec-Informatique, a Sheffield Hallam University, a British Quality Foundation és a ComputerWorld UK informatikai szakértői. A díjak az SAP- ügyfelek azon képességét ismerik el, mellyel – a bevezetés során - minőségbeli kiválóságot érnek el a tervezéstől kezdve a projektek lezárásáig. Az elbírálás során a legfontosabb kritériumok a következőek:
ˇ Az SAP által, a program menedzsmentben meghatározott 10 minőségi elv látható érvényesülése (további információért kérjük, látogasson el ide: http://www.sapqualityawards.com/pdf/QA_Principles_Flyer_single.pdf)
ˇ A siker nyolc területét példázó minőségügyi terv (architektúra / IT stratégia; projekt menedzsment; funkcionális/ integrációs készség; szervezeti változás-menedzsment, támogatási készültség; a megoldás megvalósíthatósága; szervezeti változás menedzsment; technikai készültség; működési készültség)
ˇ A minőségügyi terv megfogalmazásának, frissítésének, monitoringjának és a jelentések készítésének formális és dokumentált bemutatása, a fontos együttműködő partnerekkel közösen.
Globális bevezetés: TNT Express ICS Ltd.
A TNT. a backoffice tevékenységeket 25 országra terjeszti ki. E folyamat első éve tett különösen mély benyomást a zsűrire. A projekt csapat minőségügyi elveket használt a metodológia kialakítására, amely az előzetesen megfogalmazott minőségügyi szabványoknak megfelelő eredményeket hozott. Az adatmigrációra kellően korán fordított figyelem volt a siker egyik pillére. Az a tény, hogy a vezérigazgatót kéthavonta bevonták, valamint a proaktív kockázatkezelés együttesen eredményezték a minőségügyi kritériumoknak való megfelelést.
Helyi bevezetés: NATS
A helyi bevezetés kategóriában a NATS a világos minőségügyi mérések segítségével mutatta be sikerüket. A projektben backoffice funkciókat vezettek be, amelyek már most mérhető eredményeket hoznak. A rendszer éles indulása hatalmas siker volt: az első két órában 1.100 felhasználó lépett be a szoftverbe. A NATS a kiváló eredményt projekt menedzsment eszközök bevetésével érte el, beleérve ebbe a résztvevők értékelését. Ezen kívül kéttengelyes folyamat-skálát alkalmazott az elvégzendő feladatok minőségének biztosítására és a folyamat-megfelelésre. Minden elvégzendő feladat formális projekt struktúrával, eszkalációs útvonallal rendelkezett, valamint tervekkel is arra az esetre, ha gyors beavatkozás szükséges.
500 főnél kevesebbet foglalkoztató cégnél lezajlott bevezetés: ESB Independent Energy
Az ESB Independent Energy sikeresen vezette be az SAP végponttól végpontig terjedő, közművek számára kifejlesztett számlázó funkcionalitását. A mindössze 70 főt foglalkoztató cég 10 hónap alatt zárta le a bevezetést, felmerülő problémák vagy teljesítmény-csökkenés nélkül. A cég gyakorlatias szemléletmóddal, a kockázatok csökkentése érdekében az SAP minőségügyi előírásainak megfelelően vezette be az eszközöket és a folyamatokat. A vállalat kis mérete ellenére két szabályozói környezetben és két valutanemben is képes dolgozni, tehát korántsem egyszerű szoftvert vezettek be. A példaértékű vezetési modellt alkalmazó projektet ugyanolyan szigorú pontossággal hajtották végre, mint a nagyobb cégeknél történt bevezetéseket.
Verziófrissítés: Decathlon
Az SAP kiskereskedelmi funkcionalitásának bonyolult verziófrissítése keretében a Decathlon nem csupán verziót váltott, hanem egy olyan „tool kit”-et is felépített, amely segítségével gyorsabban végrehajthatóak lesznek a jövőbeni upgrade projektek. A folyamatokra, egyértelmű jelentéstételi utakra és az upgrade metódusok beazonosítására összpontosítva a Decathlon sikeresen hozta az elvárt eredményeket.