Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást július 1-jén
2007. június 27.
Az ECS/AES (Kiviteli Ellenőrző Rendszer/Automatizált Kiviteli Rendszer) feladata a kiviteli vámeljárásokban érintett különböző szereplők - gazdálkodók, vámhatóság, egyéb kormányzati szervek - közötti on-line elektronikus üzenetcserén alapuló kommunikációjának biztosítása, amely segítségével az egyes eljárási mozzanatok gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben ellenőrizhetővé válnak.
Magyarországon az ECS első fázisát - kiviteli vámhivatali funkcióban kísérletként 4 fővámhivatalban - 2007. március 1-jén vezették be, ezt 2007. április 25-től terjesztették ki az összes fővámhivatalra.
Az elektronikus kiviteli vámeljárás kiterjesztése az összes hivatalra július 1-jétől biztosítja általánosan a kiviteli árunyilatkozat adatok elektronikus benyújtását az elfogadott exportőrök számára a vámhatósági regisztrációs kötelezettség teljesítése után.
Az elektronikus vámkezelés bevezetésének harmadik lépcsőjében, 2009. július 1-jétől alakítják ki a lehetőségét az importeljárásokhoz kapcsolódó árunyilatkozatok adatainak tagállamok közötti on-line átadásához.
Kapcsolódó cikkek
- Hiteles elektronikus ügyintézés az egészségügyben
- Jövőre már bankkártyával is fizethetünk adót az APEH-hivatalokban
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel
- Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Konferenciasorozat pályázati lehetőségekről és informatikai megoldásokról az e-közigazgatásban