Szolgáltatási üzletág a Fujitsu Siemens Kft-nél

IT Product Services (ITPS) néven olyan új üzletágat hozott létre a Fujitsu Siemens Computers  Kft., amellyel belépett az informatikai szolgáltatások piacára – jelentette be ma, sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató. Az üzletágtól az első, 2007-2008-as pénzügyi évben egymilliárd forint körüli értékesítési volument, a további években pedig kétszámjegyű növekedést várnak.

A szolgáltatási üzletág igazgatója, Kovács Zoltán elmondta, hogy a Fujitsu Siemens Computers új divíziója a Siemens Business Services egyik szolgáltatási üzletágának felvásárlásával jött létre Magyarországon is. Fő feladata, hogy biztosítsa a vállalatok nagy megbízhatóságú, üzletkritikus hardver- és szoftver infrastruktúrájának optimális kihasználását. Megbízóinak üzleti igényekre építve és a költség-takarékosságot szem előtt tartva segít kialakítani az optimális, hosszú távú stratégiát, megtervezi, megvalósítja és üzemelteti a vállalati IT infrastruktúrát, azaz lefedi a teljes IT megoldás értékláncot az üzleti probléma megszületésétől egészen az üzemeltetési feladatokig.

Az ITPS üzletág az IT infrastruktúrák üzletkritikus felhasználásában nagy tapasztalatokkal rendelkező, magasan képzett, jelenleg 15 fős szakértői gárdával oldja meg idei feladatait. A csapat teljes rálátással bír a piaci tendenciákra és igényekre, lévén a Fujitsu Siemens Computers jelenleg az egyetlen olyan IT vállalat, amelynek teljes a termékportfoliója a PDA-tól a mainframe szerverekig. Az üzletág platform- és szállítófüggetlen szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek. Tevékenységében jelentősen támaszkodik a Fujitsu Siemens Computers Kft. kiterjedt partneri hálózatára és stratégiai kapcsolatokat épít ki üzleti konzultációs és szoftverfejlesztő cégekkel is. A szolgáltatások kiterjednek az IT stratégia alkotástól, az üzemeltetés menedzsment tanácsadáson, a gazdaságossági optimalizáláson, az infrastruktúra- és architektúra tervezésen és a minőségbiztosításon keresztül az üzemeltetésig. 

Kovács Zoltán tapasztalatai szerint az ipari IT megoldásokkal szemben jelentős a vállalatok költségérzékenysége, amely ugyanakkor nagyfokú rugalmassági, rendelkezésre állási és teljesítmény elvárásokkal párosul. Előtérbe kerültek a versenyképességi szempontok, amelyek gazdaságos, gyors és megbízható informatikai hálózatot követelnek meg. Erre a kihívásra a Fujitsu Siemens Computers a dinamikus adatközpontok kifejlesztésével válaszolt. A szolgáltatásközpontú dinamikus adatközpont ugyanis optimalizálja, azaz költséghatékonnyá teszi az IT rendszert. Ennek érdekében virtualizálja, azaz közös erőforrásbázisba vonja össze és megosztja az IT erőforrásokat, amelyeket automatikusan szolgáltatásokhoz rendel, miközben minden építőelemet problémamentesen integrál. A dinamikus adatközpontok felé már ma meg kell tenni az első lépést.

A Prím Online kérdéseire kapott válaszok:

- A Fujitsu Siemens magyarországi felhasználóinak mintegy 30%-a fogja az új divízió mun káját igényelni;
- a 20 százalékos növekedéssel, 2007-re tervezett mintegy 19-19,2 milliárd forintos árbevétel kb. 5-6 százaléka származik majd az új üzletág tevékenységéből;
-  a Fujitsu Siemens Kft. jelenlegi személyi állománya 45 fő, ennek harmada dolgozik az ITPS üzletágban;
- a kft. konkrétan meg nem nevezett kkv ügyfele közül többen komplett szolgáltatási megrendelésről gondolkodik. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció