Trösztellenes vizsgálat indul a Yahoo és a Microsoft ellen
2007. június 15.
Az internetes reklámpiac felpezsdülni látszik az utóbbi időben, mivel az összes érdekelt nagyvállalat óriási felvásárlásokat hajtott végre az elmúlt hónapok során. A sort a Google nyitotta meg, amely elhappolta a konkurensek elől a DoubleClicket, ezt követően viszont a Yahoo is bejelentette a RightMedia teljes átvételét, és legvégül pedig a Microsoft is felvásárolta az aQuantive nevű online hirdetési céget. A keresőóriás ellen azonban összefogtak a rivális cégek, és alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalokat. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság már vizsgálódik a Google-DoubleClick ügyben, ám a Microsoft és a Yahoo felvásárlásait is górcső alá veszi, hogy megállapítsák, vajon valamelyik cég nem kerülhet-e monopolhelyzetbe az akvizíció által.
A Wall Street Journal értesülései szerint azonban csupán formális ellenőrzésekre készül az FTC, ugyanis mivel mindhárom vállalat óriásfelvásárlásokat hajtott végre, így nem borulhat fel a piaci egyensúly.
Kapcsolódó cikkek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Telefonos hangfelismerés
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Az automatikus frissítőrendszeren keresztül terjesztik a Windows Server 2003 SP2
- A Microsoft bemutatta érintőképernyős rendszerét
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- "Rendkívül kritikus" hiba a Yahoo IM szolgáltatásában
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft