Saját gyártású videókat kínáló hazai portál
2007. május 21.
Bemutatkozó sajtótájékoztatóját tartotta ma Budapesten a fél éve indult webcsatorna.hu médiavállalkozás és webportálja.
Rutai Gábor ügyvezető-tulajdonos elmondta, a WebCsatorna Magyarországon az első, kifejezetten internetre készített műsorokat kínáló videoportál. A WebCsatorna nézői nem fizetnek a műsorok megtekintéséért, de a filmek előtti reklámot bizony ki kell bírni (max. 10 mp). A megtekintéshez kb. 1 Mbit/s-os sávszélesség ajánlott, de kis türelemmel 512 kbit/s-on is élvezhetők a videók. A nézelődésen kívül lehet a portálon hirdetni és saját műsorokkal jelentkezni (jelenleg meglévő 631 adás 95%-a a saját stáb videói). Major Gábor tulajdonos-tanácsadó szerint a stabil anyagi háttérrel (100 millió forint nagyságrendű befektetéssel) működő "nemlineáris kreatív médiumon" rétegműsorok is kialakulhatnak. A nemliearitás azt jelenti, hogy az összes műsor bármelyike bármikor megnézhető, számos szempont szerint kereshető, az érdekesebb részek igény szerint visszatekerhetők, s mindeközben a nézők kapcsolatba is kerülhetnek a többi nézővel, vagy akár a műsor készítőivel. Hegyi György a 30 fős szerkesztőség vezetéséért felelős főszerkesztő (és tulajdonos) szerint idővel a nézők által beküldött tartalmak elérhetik a 30%-ot.
Kapcsolódó cikkek
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Még mindig toronymagasan a MySpace a legnépszerűbb közösségi oldal
- vidUP: indul a magyar mobilvideo-megosztó portál
- Zhoriben: új kapcsolatépítő weboldal lovári nyelven
- Az Index megvette a Videobombot
- YouTube-tilalom az amerikai hadseregben
- Közösségi portál a Pannontól
- Magyar a legjobb európai webkettes oldalak között
- Magyar portál az EU web 2-es versenyében
- Erőszak internetes játék miatt