Egy belga blogger az elmúlt hónapok során letesztelte az internetezőket, hogy vajon azok hajlandóak-e rákattintani egy olyan linkre, amelyből világosan kitűnik, hogy az egy vírusos weboldalra utal.
Didier Stevens, egy belga blogger a közelmúltban egy furcsa kísérlettel próbálta meg kideríteni, hogy mennyire hanyagok a világhálón barangoló felhasználók a saját számítógépük biztonságát illetően. Mindazok, akik az elmúlt hat hónap során rákerestek a Drive by Download kulcsszóra a Google-ön, azok képernyőjén megjelent egy a következő szöveget tartalmazó AdWords-reklám; "Is your PC virus free? Get Infected here!", azaz magyarul; "Még nem fertőzött a PC-je? Kattintson ide, és az lesz". A belga blogger arra akart fényt deríteni, hogy vajon van-e olyan épeszű ember, aki annak ellenére hogy a reklámszöveg nyilvánvalóvá teszi, hogy a link egy vírust tartalmazó honlapra utal, rákattint a hirdetésre. Stevens elmondása szerint igenis vannak olyanok, akik veszélyeztetvén saját biztonságukat ellátogattak a szóban forgó weboldalra. A hirdetés a hat hónapos tesztidőszak alatt 260 ezerszer jelent meg, és 409-en döntöttek úgy, hogy megtekintik a PC megfertőzését kilátásba helyező site-ot. Természetesen a blogger nem helyezett el semmilyen kártevőt a honlapon, és tudatta az odaérkező látogatókkal is, hogy csupán egy ártatlan kísérletről van szó.