Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
2007. május 18.
A Richter Gedeon Nyrt. a Cisco IP telefonrendszerét és hívásvezérlő megoldását vezette be az újonnan épített és közel 500 főt befogadó K+F épületében. A T-Systems kivitelezésében készült rendszer funkciói a kutatási központ és irodakomplexum teljes kommunikációs igényeit kielégítik, beleértve a hang- és adatátvitelt, illetve a szintén az összes felhasználó számára elérhető videó-telefonálást. A Richter egyik fontos elvárása az új rendszerrel szemben az volt, hogy a költségei összemérhetők legyenek a hagyományos rendszer bővítésével járó kiadásokkal.
A rendszerrel kapcsolatos biztonsági, bővíthetőségi, rendelkezésre állási és a funkcionalitással kapcsolatos elvárásokon túl a Richter a korábban fennálló egy-beszállítós modellt több-beszállítós, versenyalapokra helyezett modellre akarta váltani. A Cisco field-proofed megoldása több gyártóval szemben is nyert, mivel a javasolt rendszer ár/érték/szolgáltatás szempontjából a legkedvezőbb volt. A Cisco homogén rendszere nagyobb üzembiztonságot nyújt, emellett a Cisco Unified kommunikációs megoldása magas szinten integrálható a Richter IT rendszereivel.A Richter az új IP telefónia rendszerrel szemben – az alapvető funkcióin és szolgáltatásain kívül – számos egyéb elvárást is támasztott. Egyrészt együtt kell működnie a cég többi épületében megmaradó hagyományos telefonrendszerrel és a meglévő telephelyi LAN infrastruktúrával, másrészt meg kellett felelnie a cég tevékenységéből adódó szigorú biztonsági követelményeknek. A bevezetésről hozott döntésben jelentősen közrejátszott az is, hogy a Cisco CallManager telepítésével az egész telephelyre kiterjedő, rugalmasan bővíthető rendszer alapjai is létrejöttek. A költségek terén a Richter azt tűzte ki célul, hogy az új rendszer költségei összemérhetők legyenek a hagyományos rendszer bővítésének költségeivel. További elvárás volt a projekt kivitelezésénél az épület építészeti kialakításához való szoros illeszkedés, a költözés tervezett időpontjához történő alkalmazkodás, illetve a felhasználók és az üzemeltetők betanítása.
A T-Systems – az immár szintén e márkához tartozó – KFKI-LNX-et választotta alvállalkozói partnerének. A cég szakembereik a hagyományos telefonrendszer mellett párhuzamosan működő IP alapú telefonrendszert építettek ki, amelyben 410 darab Cisco IP telefont, 34 darab Cisco Catalyst LAN swith-et illetve a Cisco Unified CallManager hívásvezérlő 5.1-es változata került beépítésre. Mindez kiegészül egy ActiveDirectory integrációval, amely felhasználók automatikus adminisztrációját teszi lehetővé. Az új rendszer bevezetése leállás nélkül, munkaidőn túli és hétvégi munkavégzéssel, a felhasználók számára teljesen zökkenőmentesen zajlott.