A MySpace felvásárolja a Photobucketet?
2007. május 7.
Iparági információk szerint tovább centralizálódik az online médiapiac, a legnagyobb közösségi portál felvásárolja a legnagyobb fotómegosztó oldalt.
Az először a Valleywag blogon felröppenő, azóta sem cáfolt, sem megerősített hírek szerint a MySpace az állóképekre specializálódott oldal megvételére készül, illetve már túl is van a felvásárláson, a tranzakciót akár még hétfő éjszaka bejelenthetik hivatalosan is. A rendkívül népszerű Photobucket az internet legnagyobb online fényképalbuma, nem kevesebb, mint 40 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, és a digitális gépek és kamerás mobilok további terjedésével csak további növekedésre számíthat. Amennyiben az üzlet valóban megköttetett, akkor az online média további jelentős centralizálódásának lehetünk tanúi, hiszen a függetlenségét nem is olyan régen elvesztő MySpace a legnagyobb közösségi portál a világhálón, a Photobucket pedig ugyanezt a pozíciót tölti be a fotómegosztás területén, így a két oldal egy kézbe kerülése jelentős pozíciót biztosíthat a befektetőknek. Az ügy érdekessége, hogy mint arról beszámoltunk, a két oldal nemrégiben komolyabban összezördült, a Photobucket reklámkezelési elképzelései miatt a MySpace letiltotta az innen belinkelt felvételek és diavetítések beillesztését saját oldalaiba.