Ingyen telefonálni? Most megtudhatja, hogyan!
2007. május 5.
1. Szélessávú internet
Az első és legfontosabb dolog, hogy szerezzünk be valamilyen szélessávú internet-hozzáférést. A modemes kapcsolat, illetve a mobiltelefonon létrehozott internet (kivéve az ún. 3G-s) ugyanis nem rendelkezik kellő sávszélességgel ahhoz, hogy - a hívott fél számára is élvezhető módon - átvigye hangunkat. A telefonhívások szempontjából mindegy, hogy ADSL-t vagy kábeltévés internetet szerzünk be. A kiválasztásban segítség lehet a www.szellessav.hu oldal melyen, egy helyen böngészhetünk az összes internetszolgáltató összes ajánlata között, de használható még az internetszolgaltato.lap.hu oldal is.
2. Szoftver, IP - telefon vagy átjáró (VOIP-gateway)
Ahhoz, hogy szélessávú internet-hozzáférésünkön telefonálni is, tudjunk, ahhoz minimum egy szoftverre is szükségünk lesz, és számítógépünkhöz csatlakoztatott fülhallgatóra és mikrofonra. Ha ezeket beszereztük. szoftverre egy fillért se költsünk, használjuk az ingyenes Skype-ot, Gizmót vagy a VOIPbustert. Ezek mindegyikével ingyen hívhatjuk az ugyanolyan szoftvert használó barátainkat, ügyfeleinket, ám a telefonhálózatba telefonálni már bizony pénzbe kerül - igaz. jóval kevesebbe, mint mobilról vagy vezetékes telefonról.
Telefonálás az interneten PC nélkül?
Akik nem akarnak szoftverek telepítésével és fülhallgatók csatlakoztatásával bíbelődni, azok számára találták ki az IP telefonokat. Az IP telefon ugyanolyan telefon, mint a vezetékes telefonunk, azzal a különbséggel, hogy nem a vezetékes hálózatot használja, hanem az internetet. Az IP telefont csak be kell dugni a helyi hálózatba, némi beállítás (ezeket a szakember elvégzi) és már telefonálhatunk is hálózaton belül ingyen, kívülre pedig a szolgáltatónk által meghatározott tarifáért.
Ha vállalkozásában több mint 3 munkatárs dolgozik. érdemes az IP-telefonokat egy VOIP alközpontban (IP-PBX) összefogni, mert így számos pluszszolgáltatás érhető el:
hangrögzítés – az összes ki- és bejövő hívás, mely nagyban megnöveli pl. egy ügyfélszolgálat minőségét,
hívásátadás mobil számra – hívják a kollégát nincs benn, de a hívás kapcsolható a mobiljára,
e-fax – a ki- és bejövő faxok elektronikus feldolgozása; a faxok e-mailben továbbíthatóvá válnak – sőt többet a papír sem vész el
Interneten telefonálni a meglévő telefonközponttal
Azok a cégek, amelyeknek már van telefonközpontjuk és nem olyan rég vették – azaz még túl korai lenne a csere egy VOIP telefonközpontra –, azok számára találták az ún. VOIP-átjárókat (angolul VOIP-gateway). A VOIP-átjáró nem más, mint egy olyan készülék, mely bármilyen vezetékes telefont, telefonközpontot képes összekötni az internettel. Az ilyen készülékkel egy kicsit „becsapjuk” a telefonközpontot, mert egy sima vezetékes fővonalnak fogja „látni”. Legnagyobb előnye, hogy telefonálási szokásaink megváltoztatása nélkül beszélhetünk nagyságrendekkel olcsóbban. Azt a folyamatot, mely során a meglévő telefonközpontot alkalmassá tesszük internettelefonálásra, VOIP migrációnak hívjuk.
3. A VOIP szolgáltató kiválasztása
„Nem könnyű feladat eligazodni a szolgáltatók tarifáinak erdejében” - mosolyodik el Sándor Zoltán kérdésem hallatán. Az árakban valóban nagy a szórás: találtunk olyan VOIP szolgáltatót, amelyiknél 60 Ft egy perc angliai vezetékes beszélgetés, akadtunk olyanra is, amelyik mindezt 5 Ft-ért kínálja, de komoly eltérések vannak a havi előfizetési díjak között is. A kereséshez jó kiindulópont lehet a voipszolgaltato.lap.hu oldal.
Forrás: www.alközpont.net