e.fone: internetalapú telefonszolgáltatás kkv-knak
2007. május 3.
Nagy Gábor szerint a hagyományos telefonszolgáltatók által kínált díjcsomagokhoz képest, a telefonálási szokásoktól függően, a Fone ajánlatával a vállalkozások 30-50 százalékos költségcsökkenést elérhetnek el. Ám a cég tapasztalatai szerint a telemarketingcégek vagy a sok külföldi hívást lebonyolító utazási irodák ennél nagyobb mértékű, akár 70-80 százalékos költségcsökkenést is elérhetnek.
A Fone jelenlegi és megcélzott ügyfélkörében kiemelt figyelmet szentel az önkormányzatoknak, amelyek számára könnyen megjegyezhető, egységes telefonszám struktúrát kínál. A szám két utolsó számjegye a hivatalon belüli osztályt azonosítja - ügyfélszolgálat, okmányiroda, polgármesteri titkárság, jegyzői iroda stb. -, a harmadik és negyedik számjegy pedig a kerület száma. Ugyanilyen struktúrába sorolódnak az önkormányzati oktatási, egészségügyi és szociális intézmények, ellátóvállalatok, amelyek a Fone saját hálózatán belüli díjmentességnek köszönhetően ezután egymást is ingyen hívhatják. A Fone üzleti tervében ez év végéig 10 ezer előfizetői vonal megszerzését tervezi.
A Prím Online kérdései nyomán kapott további információk: a 90 millió forint törzstőkével indult Fone összes üzleti terve mintegy 200 millió forint értékű befektetést tartalmaz; a cég bevételi terve az első 12 hónapban 500 millió forint; a Fone 2005-ben alakult, de egy dán szolgáltatási modell átvétele/átdolgozása miatt csak 2007 áprilisában kezdte meg a piaci tevékenységét; a jelenleg 25 fős Fone-nak a Pantellal, T-Commal és az Invitellel van összekapcsolási szerződése; igény esetén tanácsadással, IP alapú PBX alközpontokkal és Avaya készülékekkel is felhasználói rendelkezésére áll a cég.