Amazon 2.0: szövetség mindenkivel
2007. április 30.
Az új elképzelés nem is annyira új, a cég eddig is kiszolgált külsős vállalkozásokat, amennyiben azok oldalain keresztül hirdették termékeiket. A most kitalált üzleti modell ezt egy nagy lépéssel vinné tovább, a máshol, például az eBayen megvásárolt termékeket is raktározhatják a vállalatok náluk, és a kiszállításért is ők felelnének. Az árumozgás valós gond, nem véletlen, hogy az amerikai posta májustól teljesen átszervezi szolgáltatásait, és a légifuvarozás megújítása mellett megszünteti a kisebb csomagok, levelek hajón történő nemzetközi szállítását.
A több százezer négyzetmétert birtokló Amazon világszerte 20 nagy elosztó központtal rendelkezik, és nemhogy csökkentené, hanem növelné ezt a kapacitást. A jelek szerint a tárolás jó üzlet, a cég üzleti adatokat tároló S3 szolgáltatása tavaly júliusban 800 millió tételt jegyzett, most áprilisban már 5 milliárdot. Ez jó példa arra, miért nevezik az elemzők az új struktúra szerint dolgozó vállalatot Amazon 2.0-nak, a hangsúly az egyszerű online kiskereskedelmi tevékenységről egyre inkább a jól kifizetődő bérszolgáltatások felé tolódik el, ami profilváltással felérő folyamat.