A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
Nagy Kreatív Nap konferencia, 2007. április 26., Budapest, Európa Congress Center
2007. április 24.
Bob Garfield, az Advertising Age reklámpiaci szaklap vezető publicistája, a világ talán legismertebb reklámkritikusa és John Pallant, a Saatchi & Saatchi reklámügynökségi hálózat regionális kreatívigazgatója lesznek az idei Nagy Kreatív Nap konferencia vezető előadói. A szekcióbeszélgetések a tendereztetés és a közbeszerzési eljárások problémáival, továbbá a médiumok márkaépítési nehézségeivel foglalkoznak.
"You Tube killed the video star" - idézte elferdítve a Buggles zenekar ismert slágerét egy írásában nemrég Bob Garfield, az Advertising Age megmondóembere. Mit tud kezdeni a kommunikációs és reklámipar a médiapiac totális átalakulásával - kérdezi Garfield. A szakember feltevése szerint a szereplők többségének koránt sincsenek kész válaszaik, ami egyenes út a reklámpiaci káosz felé. Ugyancsak izgalmasnak ígérkezik John Pallantnak, a Saatchi & Saatchi reklámügynökségi hálózat regionális kreatívigazgatójának az előadása. A számos nemzetközi kreatívdíjjal kitüntetett Pallant arról fog beszélni, hogy hogyan kell működnie egy kreatívcsapatnak ahhoz, hogy a jelentősen megváltozott és folyamatosan változó médiapiacon képes legyen ne csak sikeresen kialakítani, de állandóan "karban is tartani" egy-egy márka arculatát.
A konferencián előadást tart még Hal Bame, a Sony PlayStation3 (PS3) játékkonzol kommunikációjáért a keleti régiókban felelős kereskedelmi és marketingigazgató, aki arról beszél, hogy a Sony milyen stratégiával közelítette meg a régiót és hogyan találták meg az egyes országokban a megfelelő ügynökségi partnereket.
Máth András, a Ringier kiadó kutatási vezetője előadásában nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy megjósolja, merre tart 2007-ben a magyar médiapiac, milyen kihívások, nehézségek és sikerek várnak az egyes konkrét szereplőkre.
A szekcióbeszélgetések fő témái a tendereztetéssel kapcsolatos kérdések és az ügynökségválasztás problémái lesznek. Külön szekció foglalkozik majd a közbeszerzési tenderekkel. Az év második felében több milliárd forint értékben írnak majd ki pályázatokat európai uniós és hazai, állami kommunikációs feladatokra. A kormányzati megszorítások a magánszektor hirdetési költségvetéseit csökkentették, így az plusz milliárdoknak különös jelentősége lesz a reklámpiacon.
Egy másik szekció résztvevői arról beszélgetnek majd, hogyan zajlik a tendereztetés a gyakorlatban, milyen szempontok alapján választ partnert a megbízó, és mi vár az ügynökségekre a végső kiválasztásig. A harmadik kerekasztal-beszélgetés azzal a problémával foglalkozik, hogy az ügyfelek számára milyen előnyöket és milyen hátrányokat jelent, ha egyszerre több ügynökségi partnerrel is együtt kell működniük. A médiaszekció résztvevői azt próbálják körüljárni, hogy vajon van-e értelme médiamárkákat építeni a digitális technológia terjedése okán hihetetlenül megnövekedett tartalompiacon.
A konferencián mutatják be a hazai reklámszakma első számú kézikönyvének tekinthető, az ügynökségek elmúlt évi kreatív munkáit összegyűjtő Nagy Kreatív Könyv legfrissebb kiadását.
A konferenciát követően, egy esti gálaműsor keretében kerül sor a Hipnózis Kreatív Reklámverseny díjainak átadására.
A konferencia honlapja, részletes program, regisztráció: www.nagykreativnap.hu
Kapcsolódó cikkek
- 122 millió európai az interneten
- A britek neteznek a legtöbbet
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Vint Cerf: Az információ megosztása az igazi hatalom