Az NHH megkönnyíti a hűségszerződések felmondását
2007. április 20.
Mivel a határozott idejű szerződés keretében való díjcsomagváltás, illetve szerződésfelmondás feltételei (általában a kötbérfizetési kötelezettségek) és a szerződés ideje alatt kínált kedvezmények egyaránt eltérőek, ezért a hatóság mindig csak egyedi esetekben tudja a feltételek indokoltságát és arányosságát vizsgálni.
A tanács a „Nyilvános telefonhálózathoz helyhez kötött hozzáférés lakossági, illetve nem lakossági felhasználók számára” kiskereskedelmi piacok elemzése során mind az öt egykori monopolszolgáltatót jelentős piaci erejű (JPE) szolgáltatónak minősítette. Az Emitel, Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom és Monortel cégekre, mint JPE szolgáltatókra a tanács a fogyasztók indokolatlan megkülönböztetésének tiltása mellett további két kötelezettséget is kirótt. Ez utóbbi két kötelezettség az előző (2005-ben) hozott határozatban is szerepelt. Ezek szerint továbbra is kötelező marad a közvetítőválasztás biztosítása és tiltott lesz az indokolatlanul magas díjak alkalmazása. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az érintett szolgáltatók az elkövetkező években, éves átlagban nem emelhetik az adott évben mért fogyasztói áremelkedésnél nagyobb mértékben az egyszeri bekapcsolási, illetve a havi előfizetési díjat.
A határozattervezetet az érintettek a Hírközlési Értesítőben való megjelenést követő huszadik napig véleményezhetik. A konzultációt követően a tanács a véglegesített határozatot megküldi az Európai Bizottságnak, és egyetértés esetén a végleges határozatot kihirdeti.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- Már százezren használják a UPC telefonszolgáltatását
- MS munkahelyi telefonok új generációja
- Százmilliomodik Siemens DECT telefonkészülék
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés