Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
2007. április 13.
„Felhasználói revolúció: Az új hirdetés környezet és az Internet tömegmédiummá való növekedése” címmel adott ki egy tanulmányt az Investment Research, mely érdekes megállapításokat tartalmaz az online marketinggel kapcsolatban. Az igen terjedelmes anyag megerősíti a sokak által már előrejelzett gyors keresőmarketing növekedést. De miért is nő a keresőmarketing ilyen rohamos ütemben?
A kutatás szerint a teljes keresőmarketing költés a 2006-os 5.6 milliárd dollárról 2011-re 44.5 milliárd dollárra fog növekedni, ami 23 %-os összetett növekedési ütemet feltételez. Ez az arány több, mint négyszer nagyobb, mint az eddigi piackutató cégek becslései. A tanulmány 4 fő okra hivatkozik.Az internet-használat általános növekedése és a felhasználói réteg bővülése.
Egyre több direkt marketinges használja a keresőmarketinget a korábbi offline módszerek helyett.
A keresőprogramok növekvő használata, mint elsődleges információ az internet oldalhoz. Érdekesség, hogy a felmérésben megkérdezettek 41%-a jut el a weboldalra a keresőkön keresztül. Ez nagyobb arány, azoknál, akik közvetlenül gépelik be az URL-t a címsorba (37 %) vagy pedig akik könyvjelzőket használnak (22 %).
A keresőmarketing növekvő használata a nagyobb márkahirdetők körében, ami növekvő online bevételeket jelent.
A kutatás eredményeit alátámasztják más felmérések is. Az Internet Advertising Bureau által készített elemzés szerint a brit reklámpiac résztvevői egyre többet költenek online kampányokra. Az online reklámköltés immár átvette a vezetést a napilapok előtt, és jelenleg a tévés reklámköltés mintegy felét adja ki. Az egész reklámipar mindeközben az online költés töredékével nőtt.
Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője úgy véli, hogy a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagy mértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Spam csak az ahhoz hozzájáruló címzettnek küldhető