Spam csak az ahhoz hozzájáruló címzettnek küldhető
2007. április 10.
Azt nem részletezi a törvényjavaslat, hogy egy forgalmazó, kereskedő, vagy szolgáltató miként juthat hozzá leendő ügyfelei adataihoz, de azt kimondja, hogy elektronikus hirdetés csak azok kifejezett hozzájárulásával küldhető nekik. A hozzájárulásokról, valamint a hozzájárulók személyes adatairól nyilvántartást kell vezetni. A hirdető csak az eredeti felhatalmazásban szereplő - valamint az azokhoz hasonló - termékekről és szolgáltatásokról küldhet hirdetést. Új termékre és szolgáltatásra másik felhatalmazást kell kérni.
Aki eljutott odáig, hogy elektronikus úton rendeljen árut, annak a megrendelés elküldése előtt ajánlatos újra átnéznie a kitöltött blankettát, a szolgáltatónak pedig lehetővé kell tennie azt, hogy feladás előtt még módosíthassa az ügyfél a megrendelést. Elküldés után a szolgáltatónak vissza kell igazolnia a megrendelést, és ha ezt 48 órán belül nem teszi meg, akkor a megrendelő mentesül mindazon kötelezettségek alól, amelyeket a blanketta elküldésével vállalt. Jogsértés esetén a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz lehet fordulni, egy űrlap kitöltésével.
A törvényjavaslat még módosulhat, hiszen jelenleg az egyeztetések előtti szövege ismert. A mai állapot szerint az új szabályok 2008. március 31-én lépnének hatályba.
Kapcsolódó cikkek
- Feladta magát a Facebookon támadó "Spamkirály"
- Rács mögött a tőzsde-spammer
- 700 millióra büntették a Facebook-spammert
- Bűnösnek vallotta magát a tőzsdei spamküldő fejlesztője
- Az EU adatgyűjtő módszert támad
- Befagyasztott számlák ál-antivírus terjesztéséért
- Félrevezető az iPhone 3G tv-reklám a brit hatóság szerint
- Ombudsman: Lehetőségek a levélszeméttel szemben
- Kiirtotta családját és öngyilkos lett a szökevény "spam-király"
- Megszökött börtönéből a spam-király