Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
2007. április 10.
Az elektronikus reklámpiac nettó mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt, ami 7,1 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva – mondta Gorondi Csaba, az Ernst and Young Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának szakértője sajtótájékoztatón pénteken Budapesten.
Hozzátette: ebből a televíziók 65,1 milliárd forinttal részesedtek, ami 7,7 százalékkal haladta meg a 2005. évit, míg a rádiós reklámköltések megközelítették a 8 milliárd forintot, és ez 2,3 százalékkal többet tett ki, mint az előző évben.Az összesítés második alkalommal tesz közzé nettó, azaz nem listaáras, hanem a kedvezményekkel csökkentett árakat, amiben nincs benne a médiumok emelt díjas sms-ből, telefonból és egyéb saját márkás árucikkekből származó bevétele. A szakértő kiemelte, hogy a rádiós reklámérték összehasonlítást befolyásolta, hogy a Magyar Rádió 2005-ben még nem tartozott az adatszolgáltatók közé.
Gorondi Csaba közölte: az idén első ízben az adatokat a televíziók esetében további bontásban is közzéteszik. Így a szpot reklám bevételek 62,047 milliárd forintot, míg a szponzorációs bevételek 3,041 milliárd forintot tettek ki.
A felmérés szintén első ízben elkülönítette az országos, földi sugárzású televíziók reklámbevételét, amely meghaladta az 56,048 milliárd forintot, míg az egyéb televíziók reklámbevételei csaknem elérték a 9,1 milliárd forintot. A reklámtorta továbbá csak a tényleges pénzmozgást igénylő bevételeket tartalmazza, vagyis a barter-tranzakciókat nem.
Az előző évi reklámbevételekről 21 televízió és 4 rádió szolgáltatott adatokat. Így az ATV, a Cartoon Network, a Cool, a Discovery, a Duna TV, a Film+, a Hír TV, a Magyar Televízió, a Minimax, a National Geographic Channel, a PAX TV, az RTL Klub, a Spektrum, a Sport1, a Sport2, a TV2, a Viasat 3, a VIVA, valamint az újként adatokat adó A+, a Hálózat TV, és a SportKlub. A rádiók közül a Danubius, a Juventus, a Sláger, és újként a Magyar Rádió is szolgáltatott információt.
Málnay B. levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) elnöke, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója közölte: a napvilágot látott számok a teljes TV-piac eredményét tükrözik, mivel az AGB mérése szerint az adatszolgáltató televíziók összesített átlagos részesedése a 4 év feletti televíziót néző korosztályban 91,2 százalék, a reklámot nem tartalmazó videóval és a HBO-val kiegészítve. Ez utóbbiak azért szerepelnek az adatok között, mert nincs külön, a tortából "hiányzó" reklámbevételük.
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete 2006-ig Televíziók és Rádiók Országos Reklámtanácsa (TORTA) néven működött. Ez az egyetlen olyan - az összes jelentős elektronikus médiumot tömörítő - szakmai szervezet, amely ténylegesen, aktívan működik.
A televíziók korábban tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, így csupán becslések láttak napvilágot. A felmérést végző cég a rádióktól és a televízióktól kapott adatokat összesíti, a számokat egyenként nem adja ki, valamint azokat az összesítést követően megsemmisíti.
Hócza Kálmán, a Magyar Rádió Zrt. Kereskedelmi igazgatóhelyettese elmondta: a közszolgálati rádió 2006. évi reklámbevétele 910 millió forintot tett ki, ami a rádiós reklámpiac mintegy 12 százalékát teszi ki.
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServert használ a CEMP Sales House
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Húsz méteres Windows Phone mobil New Yorkban [Videó]
- Digitális reklámtechnikai megoldások az LG-től
- QR-kód a röplabdás csajokon
- Oszd meg, és reklámozz!
- Itt vannak a jövő bannerei
- Nem tudják, mit akar a fogyasztó
- Táblagépen jobb, ha mozog, mobilon jobb, ha nyugalomban van
- A kkv-k marketingesei az e-mailben és a facebookban hisznek