Új fogyasztói üzletággal erősít a Lenovo
2007. április 6.
Új fogyasztói elektronikai üzletágat hoz létre a kínai Lenovo, hogy fellendítse a személyi számítógépek és az egyéb elektronikai cikkek eladását külföldön. A világ harmadik számú számítástechnikai vállalata - amely 2005-ben megvette az IBM személyiszámítógép- üzletágát - határain kívül nehezen birkózik meg fő versenytársaival, az amerikai Dell-lel és a Hewlett Packarddal.
A Magyarországon is jelen lévő Lenovo belföldi piacán és Ázsiában általában jól szerepel, az Egyesült Államokban és Európában azonban már kevésbé: tavaly a decemberrel végződött negyedben például az amerikai piacokon - ahonnan árbevételének negyede származik - 9 százalékkal visszaesett a forgalom, miközben a csoport egészének bevétele 0,4 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban.A tavaly decemberrel zárult negyedben a Lenovo adózott eredménye 23 százalékkal 57,7 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 46,83 millióról. A bevételek az időszakban 4,00 milliárd dollárra emelkedtek az egy évvel korábbi 3,98 milliárdról. A Lenovo részesedése a világ személyiszámítógép-piacán 7,1 százalékosos.
A Lenovo fontosnak tartja a kelet-európai terjeszkedést, ezért az amerikai Dell mellett a kínai vállat is gyárat készül létesíteni Lengyelországban. A cég 45 millió zlotyt készül beruházni, és 500 embernek ad majd munkát. Az üzem a legnicai különleges gazdasági övezetben létesül, jelentették be januárban.
Kapcsolódó cikkek
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Hitelközvetítő céget alapított a portfolio.hu
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- 8,2 milliárd dollárért kelt el az Avaya
- Az Oracle 2007-es Partner Díjának nyertesei
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől