Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
2007. március 29.
Kecskemét 2004-ben nyert az elektronikus közigazgatás megvalósításához 540 millió forint vissza nem térítendő támogatást, melynek 75 százalékát az Európai Unió, 25 százalékát a magyar költségvetés biztosította. Az önkormányzat 99 millió forint önrészt vállalt. A program megvalósításán közel 70 vállalkozó és önkormányzati alkalmazott dolgozott.
A projekt fő célja, az EU ajánlással, valamint a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programmal (GVOP) összhangban lévő hatékony, korszerű, átlátható ügyfélközpontú rendszer kialakítása.
Nyíri Attila tanácsos ismertette, hogy a projekt eredményeként, saját számítógépről, internetes kapcsolaton keresztül adhatóak be majd a város honlapjáról letölthető anyagok.
Először az állampolgárokat, kis- és középvállalkozókat legjobban érintő adóhatósági ügyek, mint az adóbevallás, részletfizetési méltányossági kérelem nyújtható be - tette hozzá.
A projekt vezetője kitért arra, hogy a határozatokat egyelőre papíron kapják meg az állampolgárok, de lehetőség lesz arra, hogy a határozatokat is elektronikus úton kapják meg az érintettek.
Kapcsolódó cikkek
- Élő internetes ügyfélszolgálatot indít a hegyvidéki önkormányzat
- Okmányirodákban is használható az elektronikus fizetési rendszer
- Még az idén megújul a Budapest portál
- Megújítja Európát és Magyarországot az Európai Bizottság eGov akcióterve
- Jövőre megszűnnek a minisztériumi honlapok, a kormanyszovivo.hu és a kormany.hu is
- PR-baki a "nemzeti együttműködés" kommunikációjában?
- Hét regionális központja lesz az e-önkormányzati szolgáltatásoknak
- Cél a hatékony és ügyfélbarát közigazgatási szolgáltatás
- Sikeres e-kormányzat, problémás e-gazdaság, aggasztó jelek az e-demokráciában
- A kormány benyújtotta az elektronikus anyakönyv létrehozását célzó törvényjavaslatot