Oracle: visszaesnek a távközlési bevételek
2007. március 26.
A felmérés szerint a felsővezetők világszerte abban is egyetértenek, hogy a Skype-hoz hasonló VoIP-szolgáltatások jelentik a vezetékes telefonvonalakból származó bevételekre a legfőbb veszély.
A vállalatvezetők 72 százaléka szerint a beszédhívások terén tapasztalt bevételkiesések ellen az árképzési struktúra megváltoztatása vagy a marketingkezdeményezések helyett a leghatékonyabb stratégia új szolgáltatások bevezetése lenne. A válaszadók 65 százaléka szerint fontos, illetve kritikus fontosságú a kombinált, triple-play - hanghívást, televíziós és internetes szolgáltatást nyújtó - megoldások bevezetése.
A vállalatvezetők 51 százaléka úgy vélte, hogy az elkövetkező két évben a vezetékes távközlési társaságok fő célja a mobilszolgáltatók felvásárlása vagy a velük történő összeolvadás lesz.
A megkérdezettek egyetértettek abban, hogy a szolgáltatóknak azonnal hozzá kell látniuk alaphálózataik fejlesztéséhez, szervezeti felépítésük és üzleti folyamataik korszerűsítéséhez, és sokoldalúbb funkciókat, valamint jóval vonzóbb felhasználói élményt kell kínálniuk ügyfelek számára. Ilyenek lehetnek például a konvergens szolgáltatások, mint az azonnali üzenetküldés, a hívás alatti tartalommegosztás, valamint a mobilhálózaton megvalósított adóvevő szolgáltatás. Mindez létfontosságú, ha ténylegesen versenyre kívánnak kelni a kisebb, jóval fürgébb induló vállalkozásokkal, amelyek az IP-alapú technológiákat és platformokat alkalmazzák.
Az Economist Intelligence Unit felmérése során 115 távközlési vállalatvezetőt kérdeztek meg. A tanulmány három régió 36 országára terjedt ki. A válaszadók 38 százaléka európai, 28 százaléka észak-amerikai, további 28 százaléka pedig ázsiai és csendes-óceáni térségbeli volt.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Oracle: új világrekord négymagos és nyolcmagos platformokon
- Az Oracle félmilliárdért felvásárolja az Agile céget
- Új bíró, halasztás az Oracle-SAP perben
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál
- IDC: Az Oracle vezeti a relációs adatbázis-kezelők piacát
- Folytatja az EU a német távközlési törvény miatt jogsértési eljárást