Mobillal is lehet hamburgert venni Japánban
2007. február 27.
A japán NTT DoCoMo mobilszolgáltató olyan szerződést kötött a McDonald’s-szel, amelynek keretében a szigetországban ezentúl telefonjukkal is fizethetnek majd a sajtburgerért vagy a sült burgonyáért a mobilcég előfizetői.
Japán kifejezetten élen jár a mobiltelefonnal való fizetés terén, így ott sok helyen lehet már vonatjegyet, automatás italokat, vagy élelmiszereket vásárolni pénz vagy hitelkártya helyett, a mobilba épített csip segítségével. A technológia kényes pontja, hogy a mobiltelefonos hardverhez és szoftverhez illeszkednie kell a vásárlás helyén használt leolvasó rendszernek, azaz a mostani kezdeti stádiumban mindenképpen a mobilcégek és a kereskedelmi vállalatok szoros együttműködésére van szükség. Éppen ezért a DoCoMo és a McDonald’s Japan egy közös vállalatot hoztak létre, amelyben előbbi 30, utóbbi pedig 70%-os részesedéssel rendelkezik, és alaptőkéje 300 millió jen (kb. 490 millió Ft). A mobiltelefonos fizetés júliustól indul a japán McDonald’s gyorséttermekben. A cégek úgy próbálják meg a technológia használatára ösztönözni a vendégeket, hogy különleges promóciós termékekkel szeretnék őket megajándékozni, ám az egyelőre nem derült ki, hogy speciális ételek és italok, vagy pedig mondjuk percdíj-kedvezmények formájában.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál