1,5 millió dollár büntetés rejtett reklámprogramok terjesztéséért
2007. február 19.
Egy New York-i szoftvercégnek másfél millió dollár büntetést kell fizetnie, mert az általuk fejlesztett alkalmazásokban reklámprogramokat helyeztek el anélkül, hogy ezt tudatták volna a felhasználókkal.
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Kamara (Federal Trade Commission, FTC) eljárást kezdeményezett a Direct Revenue LLC cég ellen, mert az öt más megbízójával együtt reklámszoftvereket helyezett el ingyenes képernyővédőiben és videójátékaiban, s így különböző hirdetéseket jelenítettek meg azok segítségével a felhasználók képernyőjén. A cég természetesen nem hozta a felhasználók tudomására a telepítés során, hogy adware-eket rejtettek el az ingyenes alkalmazásokban, ráadásul még azok internetes szokásait is megfigyelték. Lapértesülések szerint a cég beismerte bűnösségét, és peren kívüli megállapodást kötött az FTC-vel, miszerint másfél millió dollár kártérítést fizet a jogszerűtlen praktikáért.
A büntetésként fizetendő összeg nagyságával azonban nem mindenki ért egyet, így Jon Leibowitz, a vizsgálóbizottság egyik tagja méltánytalanul kevésnek tartja a másfél milliós kártérítést, mivel a Direct Revenue az elmúlt két év során mintegy húszmillió dollárt keresett a reklámprogramok terjesztése által.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Felére csökkenhetnek augusztustól a roaming tarifák
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Őrizetben a spamkirály - akár 65 évet is kaphat!
- Kihelyezés - jogászszemmel
- A Nokia beperelte a Qualcommot
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Spártai büntetés Wi-Fi-lopásért