A mobilozók átlagosan havi 20 eurót költenek
2007. február 15.
A legnagyobb mértékű a mobilpenetráció Litvániában, 170 százalék, a második Luxemburg, majd Katar, Olaszország és Görögország következik.
A leggyorsabban bővülő piac Kína és India, a két országban az idén várhatóan 68, illetve 66 millióval növekszik a mobilügyfelek száma. A harmadik leggyorsabban bővülő piac Pakisztán, itt 25 milliós növekedés várható, az Egyesült államokban 21 millióval, Indonéziában 19 millióval, Oroszországban 17 millióval, Brazíliában 12 millióan bővülhet az idén a mobilozók köre.
Tavaly a készülékek értékesítése először haladta meg az 1 milliárdot, ennek 40 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni térségre jutott. Az eladások 2011-re elérik az 1,3 milliárdot.
A kereslet elsősorban a kamerával, illetve különböző multimédiás lehetőségekkel ellátott készülékek iránt növekszik: az előrejelzések szerint 2011-ben a forgalomban lévő készülékek 80 százalékában lesz kamera, és 55 százaléka lesz alkalmas zenei lejátszásra.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp ultravékony fényképező modul mobiltelefonok számára
- 3 millió iPhone-nal készül a startra az Apple?
- iPhone az Ebay-en 1500 dollárért
- HTC mobiltelefon érintős képernyővel
- SGH-E590: Újabb designer készülék a Samsungtól
- 29-én mutatkozik be az iPhone
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- Baleseteket előre jelző mobil
- Samsung "miniszoknya" telefon
- Mobilfunkciós mp3-lejátszó