T-Mobile Magyarország: a tavalyihoz hasonló növekedés a cél
2007. február 15.
A T-Mobile Magyarország az idén hasonló mértékű árbevétel-, illetve kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) növekedést akar elérni, mint tavaly.
Bodnár Zsigmond, a T-Mobile üzletágvezető-helyettese szerdán Barcelonában, a 3GSM világkongresszus alkalmából rendezett sajtóbeszélgetésen elmondta: a magyar mobilpiacon is meg kell szokni a korábbi évekhez képest alacsonyabb, egy számjegyű növekedést.Hozzátette: napjainkban az előfizetők száma egyre kisebb mértékben és lassabban nő, míg az elmúlt időben a tarifák éves szinten 10-25 százalékkal csökkentek.
A T-Mobile árbevételének 15-16 százaléka adatforgalomból, a többi pedig hang alapú szolgáltatásból származik.
Az üzletág az elmúlt évben 6 ezer olyan hordozható számítógépet adott el, amelyben egy SIM-kártya lehetővé teszi a helyhez nem kötött internet elérést. A cég az akciót folytatva, januárban 700 gépet és kártyát adott el egy kamatmentes konstrukció keretében, míg az idén legalább 10 ezer ilyen eszköz értékesítését tervezik.
Winkler János üzletágvezető, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese a mobilinternet-, a harmadik generációs fejlesztésekkel, ezen belül a nagy sebességű adatforgalmazást lehetővé tevő technológiáról, HSDPA-ról elmondta, hogy az üzletág továbbra is jelentős invesztíciót hajt végre ezen a területen, s az idén ötven százalékkal többet költ erre, mint 2006-ban. A cél az, hogy a jelenleg 30 százalékos HSDPA országos lefedettséget az év végére 47 százalékra növeljék, s minden nagy városban lehetővé tegyék az élvezhető, nagy sebességű internetezést. A teljes lefedettséget öt év múlva éri el az üzletág a tervek szerint.
Az üzletág tavaly mintegy 10 milliárd forintot költött arra, hogy hálózatát alkalmassá tegye a harmadik generációs szolgáltatásokra, az összegből a HSDPA 10 százalékot tett ki.
Winkler János szerint a HSDPA elterjedését segíti, hogy csökkennek a gyors mobilinternet-elérést lehetővé tevő készülékek árai: a második félévre várhatóan megjelennek a mostaniaknál 100 euróval kevesebbe, mintegy 200 euróba kerülő készülékek is.
A beszélgetésen szó volt arról is, hogy a T-Mobile szlogent vált, s csütörtöktől a "Jobb veled a világ" helyett a "Mindig veled"-et használja.
A világkonferencián Hamid Akhavan, a T-Mobile vezérigazgatója elmondta, hogy az előrejelzések szerint 2010-ben már 3,981 milliárd embernek lesz mobilja, 50 százalékkal többnek, mint tavaly év végén. E mobilon internetezők száma majdnem megnégyszereződik, s négy év múlva meghaladja a 810 milliót.
Az elmúlt évben a T-Mobile a Magyar Telekom gyorsjelentése szerint 297,2 milliárd forint bevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 266,2 milliárd forinttal. Az EBITDA 109,1 milliárd forintról 112 milliárd forintra változott.
A 100 lakosra jutó mobil vonalszám 99 százalékot ért el tavaly év végén Magyarországon. A T-Mobile piaci részesedése 44,5 százalékot tett ki: az üzletág előfizetők száma 5,7 százalékkal emelkedett, elérve a 4,431 milliót, beleértve a 2006. december 31-én meglévő 2,886 millió kártyás előfizetőt is.
A T-Mobile egy előfizetőre jutó átlagos havi percforgalma 11,8 százalékkal növekedett a 2005. évi 127 percről 142 percre. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi árbevétele egy év alatt 0,7 százalékkal, 4832 forintról 4800 forintra.
Kapcsolódó cikkek
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- A T-Mobile is idő előtt bevezeti az alacsonyabb roaming díjakat
- Budapest lesz az év első élő, 'electronic beats' zenei programjának házigazdája
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik