200 millió Vodafone ügyfél világszerte

A Vodafone Csoport igazi mérföldkőhöz érkezett a napokban, elérte a 200 milliós előfizetői számot. Ezzel az eredménnyel a Vodafone egy igazán exkluzív klub tagja lett, hiszen hasonló számokkal csak a Visa, a Citigroup és a Suez rendelkezik.
A Vodafone Csoport 5 kontinens 25 országában saját hálózattal, illetve 35 országában partnerszolgáltatók hálózatán keresztül van jelen, ezzel a világ legnagyobb cégei közé tartozik és egyben a világ vezető mobil telekommunikációs vállalata.
A telekommunikációs piac, illetve a Vodafone fejlődését is mutatja, hogy míg az első százmillió ügyfél megszerzése 15 év tevékenységének az eredménye volt, addig ezt követően csupán öt év kellett a 200 milliós határ eléréséhez. A növekedés egyértelműen a fejlődő piacoknak köszönhető, a kelet-európai, ázsiai és közel-keleti piacokon 14.4 %-kal nőtt egy év alatt a társaság előfizetői tábora.

Nézzünk a 200 millió mögé

ˇ    Kulcsfontosságú piacainkon a nők kevesebb hívást indítanak, mint a férfiak, viszont beszélgetéseik kb. 14 %-kal hosszabbak. 
ˇ    A nők átlagosan 98 sms-t küldenek havonta, míg a férfiak 84 sms-t írnak.
ˇ    A Vodafone ügyfelek 2006-ban összesen 224.404 billió percet telefonáltak, ez 35%-os növekedést mutat.
ˇ    A felhasználók 90%-a tekinthető aktívnak, azaz rendszeresen használják a mobiljukat. Ez az arány a havidíjas ügyfeleknél 99%, míg a feltöltőkártyás ügyfelek körében 87%.
ˇ    2006. december 31-én 32,5 millió Vodafone live! használó és 13,6 millió 3G használó volt a Vodafone országokban.
ˇ    A Vodafone call centerek 218 millió hívást fogadtak az elmúlt egy évben, ez azt jelenti, hogy közel 600.000 hívás érkezett be hozzájuk naponta.
ˇ    A Vodafone live!-on ma már több mint félmillió teljes hosszúságú számot lehet letölteni, ezenkívül több, mint 12.000 csengőhang és 300-nál is több játék található.
ˇ    A Vodafone több mint 1000 márkaképviseletet üzemeltet, naponta 550.000 vásárlót fogad a 35.000 bolti dolgozó.
ˇ    A Vodafone több mint egymillió eladott a 3G mobil adatkártyával büszkélkedhet, ezzel ezen a téren is piacvezető.

Már több mint 10 millió ügyfél regisztrált a Vodafone Passport szolgáltatásra, mellyel a Vodafone saját és a partnerhálózatain keresztül, kapcsolási díjak mellett hazai percdíjakon lehet telefonálni. Ez azt jelenti, hogy a roamingoló ügyfelek egyharmada veszi igénybe a 2005-ös bevezetés óta. Hetente több mint 150.000 ügyfél regisztrál a szolgáltatásra.

A Vodafone 7 országban – többek között Magyarországon is - elindította a Vodafone Otthon szolgáltatást, mely új alternatívát kínál, hiszen mind a vezetékes, mind a mobilszolgáltatás főbb előnyeit egyben biztosítja előfizetői számára.

2006-ban, a Vodafone és Kína első számú távközlési készülékgyártója öt évre szóló megállapodást írt alá, melynek értelmében a Huawei 3G mobiltelefonokat gyárt a Vodafone részére, melyet saját neve alatt hoz forgalomba.
A Vodafone szintén megállapodás kötött a Microsoft-tal, amelynek köszönhetően a két vállalat együttműködésben integrálja a Vodafone alkalmazásokat és szolgáltatásokat a Windows Mobile rendszerébe, amelynek eredményeként felhasználóbarátabbá válhatnak a mobiltelefonok menürendszerei.
A tavalyi év fontos eseménye a Google-lal történt megállapodás, amelynek keretében a Google és a Vodafone közösen fejleszti ki a világ egyik legnagyobb keresőjének mobiltelefonra optimalizált megoldását. A kereső hamarosan a Vodafone live! oldalain is elérhetővé válik.

A Vodafone globális sport szponzorációiban is váltott, 2007-től a Forma 1-ben szereplő McLaren Mercedes csapat kommunikációs partnere és névadó szponzora, a csapatot a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az eddigi tesztpilóta Lewis Hamilton erősíti.
Ezenkívül az UEFA Bajnokok Liga hivatalos partnere, az elmúlt években már megismert hivatalos mobilszolgáltatói státusz mellett.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció