Az Ericsson 36,0 milliárd svéd koronás adózás előtti nyereséget jelent a teljes évre
2007. február 2.
A nettó árbevétel 53,7 (45,7) milliárd svéd korona volt a negyedévben; és 17%-kal, 177,8 (151,8) milliárd svéd koronára nőtt a teljes évben.
ˇ Az üzemi eredmény 12,2 (10,4) milliárd svéd korona volt a negyedévben; és 8%-kal, 35,8 (33,1) milliárd svéd koronára nőtt a teljes évben; ˇ Az üzemi árrés 22,7% (22,7%) volt a negyedévben; a teljes évben pedig 20,1% (21,8%);
ˇ A nettó eredmény 9,7 (8,5) milliárd svéd korona volt a negyedévben; és 26,3 (24,3) milliárd svéd korona a teljes évben1);
ˇ A részvényenkénti hozam 0,61 (0,54) svéd korona volt a negyedévben; és 1,65 (1,53) svéd korona a teljes évben1);
ˇ Az Igazgatótanács részvényenként 0,50 (045) svéd koronás osztalékot javasol a 2006-os évre.
Carl-Henric Svanberg vezérigazgató megjegyzései
„Ismét sikeres évet zártunk, és továbbra is lehetőséget látunk a piaci növekedés túlszárnyalására” – nyilatkozta Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója. „178 milliárd svéd koronás árbevételt értünk el; ez 17%-os növekedést jelent. Mindemellett sikerült jelentős árrést is fenntartani. A működési kiválóság középpontba helyezésének eredményeképpen a költségek lassabban nőnek, mint árbevételünk.
Pénzügyi erőnk lehetővé tette stratégiánk megvalósítását, melynek lényege a természetes növekedés és saját fejlődésünk összhangja, felvásárlásokkal kiegészítve. 2006 folyamán sikeresen integráltuk tevékenységünkbe a Marconi vállalatot, sőt elértük a tervezett nyereséget is. Erőteljes teljes körű IP-portfoliónk továbbfejlesztésének részeként nemrégiben jelentettük be a Redback Network felvásárlását.
Vezető szerepünk továbbfejlesztése és piaci jelenlétünk kiterjesztése érdekében az év során még inkább ügyfélorientált szervezetet vezettünk be. Ennek eredményeképpen még inkább képessé váltunk arra, hogy kielégítsük ügyfeleink hálózati, szolgáltatási és multimédiás igényeit. Szintén megerősítettük vezető pozíciónkat a következő generációs, konvergáló IP-hálózatok területén, ahol a multimédiás alkalmazások és szolgáltatások nyilvánvaló üzleti lehetőségeket jelentenek.
A Sony Ericsson kiemelkedő teljesítménnyel ünnepelte alapításának ötödik évfordulóját. A sikeres termékfejlesztésnek, innovatív marketingtevékenységnek és kiváló működésnek köszönhetően a vállalat rekorderedményt ért el és vezető pozíciót szerzett a felső kategóriás termékek piaci szegmensében. A Sony Ericsson egyedülálló márkaplatformot hozott létre, és sikeresen növelte anyacégei eszközeinek értékét.
A 2007-es évben kedvező pozícióban vagyunk. Vezető szerepet töltünk be a mobilhálózatok és a professzionális szolgáltatások piacán; jelentős beruházásaink vannak a következő generációs IP-hálózatokban és a multimédia területén. Ezért megvan a szükséges alapunk a piaci részesedés növelésére és arra, hogy továbbra is az iparág hajtóerejeként működjünk” – mondotta végezetül Carl-Henric Svanberg.
Kapcsolódó cikkek
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Az Ericsson első negyedéve: 27 százalékkal nőtt a profit
- Az Ericsson ajánlatot tett a Tandberg Television felvásárlására
- Az Ericsson norvég tartalomszolgáltatót venne
- Ericsson üzleti szolgáltatóközpont Lengyelországban
- Az Ericsson véglegesíti a Redback Networks felvásárlását
- Ericsson: negyedéves pénzügyi eredmények
- Az Ericsson olcsó készülékekkel akar tért hódítani
- Az Ericsson második negyedéve: csökkent a profit
- Az Ericsson 3,8 milliárd svéd koronáért megválik egységeitől