NEC spam-szűrés VoIP rendszerekhez
2007. január 30.
Az NEC egy olyan új megoldást fejlesztett ki, amely képes kiszűrni a kéretlen internetes telefonhívásokat a valódiak közül.
Az angolul „Spit-nek” („Spam over Internet Telephony” - „köpés”) rövidített VoIP spam az internetes telefonálás terjedésével ugyanúgy kezdi elárasztani az ilyen rendszereket, akárcsak a levélszemét az e-mail alkalmazásokat, így az ellene történő védekezés is közel olyan fontossá vált. A Spit hasonlóan működik a sok országban betiltott automata telefonhívásokhoz (nálunk ezek gyakran a választási kampány részei), azaz az előfizető nem élőben egy embert, hanem egy automatát hall a kagylóban. A VoIP Spit leggyakrabban különböző nyereményekkel kecsegtet, amelyek megszerzéséhez állítólag elegendő egy – emelt díjas – telefonszámot feltárcsázni. Az NEC „Seal” („pajzs”) elnevezésű szoftvere hívás közben különböző algoritmusok alapján azonosítja, hogy a hívó fél ember vagy automata, és adott esetben blokkolja a hívást. A blokkolás sok esetben akár a forrásnál, vagyis a hívó oldalán is hatékonyan megtörténik, ezzel is növelve a VoIP rendszerek biztonságát. Az NEC a február 12-15 között megrendezésre kerülő barcelonai 3GSM kiállításon szeretné demonstrálni a szoftver működését.
Kapcsolódó cikkek
- Világméretű zombitámadás
- VoIP Spam-szűrő
- 2006 legnagyobb internetes csalásai
- Újabb Skype trójai-mutáns
- Az új Ninja már nagyvállalati és banki környezetben is megállja a helyét
- A spammerek már nem az ösztönökre akarnak hatni
- Eldobható e-mail cím a spamek ellen
- Spam: erősen csökken a felnőtt tartalmak aránya
- A SurfControl minden spamszűrője Checkmark Prémium minősítést kapott
- SpamSentinel V5 a grafikus spam-ek ellen