Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők
2007. január 29.
Chad Hurley, a YouTube alapítója a BBC-nek hivatalosan megerősítette, hogy a cég meg kívánja osztani reklámbevételeit a saját videókat feltöltő felhasználókkal.
Hurley a konkrét részletekkel kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott, mondván, hogy azok még kidolgozás alatt állnak, azonban annyit leszögezett, hogy a lehetőség csak a mozgókép jogait is birtokló személyek számára áll majd fenn. Ezzel összefüggésben egyfajta „hangos ujjlenyomatot” kívánnak csatolni a jogvédett tartalmakhoz, hogy könnyebben kiszűrhessék azokat az oldalról, és megpróbáljanak véget vetni a lemezkiadók és filmstúdiók lassan állandósuló panaszainak. A hirdetési bevételek növelése céljából az oldal üzemeltetői rövid reklám-klipeket terveznek vetíteni az aktuális tartalmak előtt. A három újítást nagyjából egyszerre szeretnék bevezetni, néhány hónapon belül. A bevételek megosztásával a „kreativitást jutalmaznák”, az azonban nem világos, hogy egyenlő elosztásról, vagy pedig valamilyen jellegű, például nézettségi rangsorolásról van-e szó. A havonta 70 millió felhasználót vonzó YouTube videó-megosztó oldalt tavaly vásárolta meg a Google, 1,65 milliárd dollárért. A tartalomszolgáltató óriásnak komoly üzleti tervei vannak az alulról építkező, rendkívül népszerűvé lett oldallal, amit médiacégekkel kötött szerződések, és nagyra törő reklámszerződések fémjeleznek.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Tovább erősít az Adnetwork
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- 30 ezer kalózvideót törölt a YouTube
- A YouTube megvételéről tárgyal a Google