Reklámrészesedést kapnak a YouTube-ra feltöltők

Chad Hurley, a YouTube alapítója a BBC-nek hivatalosan megerősítette, hogy a cég meg kívánja osztani reklámbevételeit a saját videókat feltöltő felhasználókkal.
Hurley a konkrét részletekkel kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott, mondván, hogy azok még kidolgozás alatt állnak, azonban annyit leszögezett, hogy a lehetőség csak a mozgókép jogait is birtokló személyek számára áll majd fenn. Ezzel összefüggésben egyfajta „hangos ujjlenyomatot” kívánnak csatolni a jogvédett tartalmakhoz, hogy könnyebben kiszűrhessék azokat az oldalról, és megpróbáljanak véget vetni a lemezkiadók és filmstúdiók lassan állandósuló panaszainak. A hirdetési bevételek növelése céljából az oldal üzemeltetői rövid reklám-klipeket terveznek vetíteni az aktuális tartalmak előtt. A három újítást nagyjából egyszerre szeretnék bevezetni, néhány hónapon belül. A bevételek megosztásával a „kreativitást jutalmaznák”, az azonban nem világos, hogy egyenlő elosztásról, vagy pedig valamilyen jellegű, például nézettségi rangsorolásról van-e szó.

A havonta 70 millió felhasználót vonzó YouTube videó-megosztó oldalt tavaly vásárolta meg a Google, 1,65 milliárd dollárért. A tartalomszolgáltató óriásnak komoly üzleti tervei vannak az alulról építkező, rendkívül népszerűvé lett oldallal, amit médiacégekkel kötött szerződések, és nagyra törő reklámszerződések fémjeleznek.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció