Erősít az update a magyar CRM-piacon
2007. január 25.
Tovább erősíti pozícióját a magyarországi CRM-piacon az update software AG. Ennek, valamint a térségben tervezett partnerhálózat-építésnek köszönhetően a közeljövőben a magyar főváros lehet a cég regionális terjeszkedésének központja. A vállalat 19 éve van a piacon, részvényeit 2000 áprilisától a Frankfurti Tőzsdén jegyzik, és 55 országban használják megoldásait. Szokásos évindító partnertalálkozójukat idén először nem a bécsi központban, hanem Budapesten tartják.
Budapesten tartja szokásos évindító rendezvényét az CRM-megoldások egyik vezető európai fejlesztője és megoldásszállítója, a bécsi székhelyű update software AG. A helyszín kiválasztásában szerepet játszott, hogy a cég menedzsmentje szeretné megerősíteni pozícióját a magyar CRM-piacon. Sőt, a térségben történő piacépítési terveknek megfelelően a közeljövőben Budapest lehet a cég regionális terjeszkedésének központja.Az 1988-ban Bécsben alakult update software AG a kezdetektől fogva kizárólag CRM-szoftverek fejlesztésével foglalkozik. Céljai között az ügyfél- és vásárlói kapcsolatokat támogató szoftvermegoldások megalkotása és folyamatos tökéletesítése szerepelt. Az alapítás óta eltelt 19 esztendő fontos mérföldköve 2000 volt, amikor a cég a szigorú szabályoknak megfelelve megjelent a Frankfurti Tőzsde technológiai szekciójában. 2005-ben az előző évhez képest 21%-os forgalomnövekedéssel 18,6 millió eurós árbevételt értek el, és ez a folyamat 2006-ban is folytatódott: tavaly 26%-os emelkedéssel 23,3 millió euró rekordbevételt könyveltek el.
Az update software AG árbevételének alakulása 2004-2006 között
Év |
Árbevétel |
2004 | 15,3 |
2005 | 18,6 |
2006 | 23,3 |
2007 tervadat | 28,0 |
A több mint 200 főt alkalmazó cég termékeinek 55 ország 900 vállalatánál, százezer fölötti felhasználója van, és 9 országban van képviselete – többek között Magyarországon.
Ügyfeleinek többsége olyan multinacionális közép- és nagyvállalat, ahol a felhasználók eredményesen kamatoztathatják az egységes struktúrájú és azonos szolgáltatásokat nyújtó, az adott ország nyelvére lokalizált CRM szoftvercsomagból származó előnyöket.
Az update nemzetközi referenciái között számos pénzügyi (FSI) szereplő van, pl. a Raiffeisen Bank, az American Express, a Sparkasse Bremen; a gyógyszeriparban a Pfizer, a Schering, a Roche és a Ratiopharm; a média területén az AxelSpringer (Bild); az ipari szektorban pedig a Daimler-Benz, a Bawag és a Rockwell. A cég egyik legfrissebb partnere a Canon, ahol hamarosan közel 2400 alkalmazott élvezheti az update ügyfélkapcsolati rendszerének előnyeit.
A 2004 novemberében alapított update software Magyarország Kft. folyamatosan építi partner- és ügyfélhálózatát. Üzleti partnerei között máris olyan jelentős cégek említhetők, mint a Synergon, a Scale, az FMC, az IQ Sys és a Hewlett-Packard. Legnagyobb hazai referenciái a HVB Bank, az MTI, az RTL Klub, a Bosch, a Junkers, a 3M, a HTCC-Invitel és a DuPont.
A budapesti iroda 2007-ben is folytatja dinamikus piacépítési tevékenységét: céljai között szerepel az update ismertségének további növelése, az elkötelezett és szakértői partnerhálózat kiszélesítése Magyarországon, valamint a regionális terjeszkedés előkészítése Bulgáriában, Romániában és a volt jugoszláv utódállamokban. Az új partnerek kiválasztásának egyik kiemelt szempontja, hogy a piacbővítési tervekben megcélzott országokban aktív üzleti kapcsolatokkal rendelkezzen az adott cég.
Az update gyorsuló növekedése és jelentős pénzügyi eredményei, valamint a magyarországi leányvállalat ideális elhelyezkedése együttesen lehetőséget teremtettek arra, hogy a budapesti iroda már a közeljövőben regionális hídfőállásként működhessen. Jelenlegi és jövőbeni partnereinkkel közösen nemcsak Magyarországon, hanem a térség többi országában is jelentős piaci részesedést szerezhetünk” – mondta el Rajkay Mátyás, az update magyarországi vezetője.
Elemzők szerint a 10 milliárd forint forgalmú magyarországi CRM-piac kétharmadát az ERP-rendszereket is alkalmazó nagyvállalatok és multinacionális cégek teszik ki. Az utóbbi időben azonban egyre több kis és közepes cég is felismeri, hogy egy hatékony CRM-megoldás bevezetése jelentősen növeli az ügyfelek elégedettségét, a naprakész kereskedelmi információk azonnali elérhetőségét, végeredményben pedig a vállalkozás hatékonyságát. A szakértők a következő években a CRM-szoftverek alkalmazása terén további, 10%-os emelkedésre számítanak.
Január 24-én sajtótájékoztatót tartott az Update Budapesten. Ezen Thomas Deutschmann, a cég vezérigazgatója, valamint a magyarországi leányvállalattól Rajkai Mátyás ügyvezető igazgató és György István kereskedelmi igazgató adott tájékoztatást a megjelenteknek. Néhány, a tájékoztatón elhangzott további információ: hazánkban a HVB Bank a legnagyobb - teljes magyar változatú - Update Seven CRM felhasználó; további nagyobb itthoni ügyfelek: MTI, 3M, Intel, RTL Klub. Négy fő fókuszterület, ahol a cég CRM rendszerével Magyarországon sikerekre tör: banki szektor, gyógyszeripar, média és a FMCG (Fast Moving Consumer Goods) területe. Magyarországon közel annyit tervez a cég 2007-ben fejlődni, mint amennyi a 2006-2005 között a globális növekedés volt (ez számításunk szerint kb. 15-16%). A jelenlegi hazai értékesítési partnerhálózat tagjai: FMC, Synergon, Sale, IQSys. A hazai ügyfelek száma mintegy 15. A magyar leányvállalat személyi állománya jelenleg 6 fő.
update.seven – a CRM-megoldás
|
Kapcsolódó cikkek
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- Hódít az SAP a kkv-szektorban
- Új verzióval jelent meg az Oracle Enterprise Manager
- Exact-Flag: együttműködés az ügyfél-elégedettségért
- e-Synergy a Flag Zrt.-nél
- Az Oracle megjelentette a Siebel CRM új verzióját
- BMW Magyarország: integrált CRM az Arcus Interactive-tól
- Dinamikusan nő az ügyfélkapcsolat-menedzsment piac
- Oracle: Siebel CRM Professional Edition itthon is
- SxP: új CRM megoldás az SAP-tól