Az informatikai rendszerek testőrei
2007. január 14.
A BEA Systems szakít az informatikai rendszerek támogatásának hagyományos felfogásával, és olyan support eljárást és ehhez kapcsolódó eszközt hozott létre, mely segítségével a problémák még kialakulásuk előtt észlelhetővé válnak. A BEA Guardian nemcsak a várható nehézségekre, hibákra hívja fel a figyelmet, de javaslatot is nyújt azok megoldására - adta hírül az Alerant Zrt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.
Az alkalmazáskörnyezetek egyre összetettebbé válásával a nagyvállalatok igyekeznek minél több szervezeti egységen átívelő informatikai megoldásokat kialakítani. Ennek eredményeképpen azonban a működtetés során, bárhol keletkező kis hiba is kiterjedt problémát okozhat. Fontos tehát, hogy minél korábban észleljük a gyenge pontokat. Nagyon sok cég reaktív módon támogatja rendszereit. Ennek keretében a hibát kialakulása után derítik fel, ekkor keresnek módot annak orvoslására. Ez a megoldás nem tudja megállítani a kiindulási problémák felerősödését. Több vállalat használja már a proakítv supportot, ahol azonnal észlelhető a keletkező probléma, így megelőzhető, hogy még nagyobb gondot okozzon. A BEA Systems által kialakított megelőző támogatás azonban már azokat a feltételeket észleli, melyek esetleg létrehozhatnak egy hibát, és megoldja azokat, mielőtt kialakulnának.
A BEA eljárásának középpontjában a BEA Guardian, egy okos support eszköz áll, mely az ügyfél alkalmazáskörnyezetében dolgozik. Feladata, hogy az előírásoknak megfelelően átvizsgálja a környezetet, felismerve és elemezve a felmerülő problémákat, ezután segítsen megszűntetni azokat. Az eszköz tartalmaz egy naprakész, ellenőrzött mintagyűjteményt (Signature Patterns), mely a BEA-termékek felhasználóitól világméretekben gyűjti össze a tapasztalatokat. A tárház paraméterkészleteket, küszöbértékeket, beállításokat, kódolási gyakorlatokat és szimptómákat, valamint a problémák megoldásának lépéseit tartalmazza. A BEA Guardian ezen kívül automatikusan megtalálja a helyes verziófrissítéseket, karbantartási csomagokat, felfedi az azok által előidézett biztonsági kockázatokat, valamint javaslatot tesz a finomhangolásra, a környezet optimalizálására.
A BEA Guardian a BEA WebLogic, AquaLogic és RFID termékcsaládok, valamint a SIP szerverek számára nyújt támogatást. Ezen kívül az átfogó szolgáltatásorientált infrastruktúrát biztosító BEA SOA 360ş platform egyik kulcsfontosságú komponense.
Kapcsolódó cikkek
- Eseményvezérelt SOA
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
- Újabb sikeres év az Alerant Zrt.-nél