Motorola: növekvő készülékeladások, vártnál alacsonyabb bevétel
2007. január 6.
A Motorola az előzetes negyedik negyedéves adatok alapján lefelé volt kénytelen módosítani bevételi várakozásait, mivel az élesedő árverseny negatívan hatott a forgalmi értékre.
A piaci második mobilgyártó 11,8-12,1 milliárdról 11,6-11,8 milliárdra csökkentette 2006 negyedik negyedévi bevételi várakozásait, a részvényenkénti profitot pedig már csak 13-16 centben határozza meg. Mindezt úgy, hogy az előzetes adatok alapján 66 millió készüléket értékesített az említett időszakban, 23%-kal többet, mint a harmadik negyedévben. Szakértők szerint ennek oka az lehet, hogy a Motorola megpróbálta felvenni árban a versenyt a piacvezető Nokiával a fejlődő piacokon, és ezzel párhuzamosan, az eladások felfuttatása érdekébe népszerű RAZR modelljeit is olcsóbban kínálta. A Nokia hasonló taktikát követett az időszakban, ők azonban még nem közöltek előzetes forgalmi adatokat. A kérdés az, hogy a fejlődő piacokon elért alacsony árrést sikerült-e kompenzálni az európai és amerikai piacokon értékesített drágább készülékekkel, vannak azonban olyan jelzések, amelyek ezt is megkérdőjelezik. A vezető európai mobil-nagykereskedő, az Elcoteq, amelynek forgalma kétharmadát Nokia készülékek adják, nemrég arról számolt be, hogy az erős árverseny és a vártnál alacsonyabb kereslet miatt ez előzetesnél kevesebb profitra számít a tavalyi utolsó negyedévben. A Motorola részletes eredmény-beszámolója január 19-re, a Nokiáé pedig január 25-re várható.
Kapcsolódó cikkek
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Új Razr pengemobilok a Motorolától
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Motorola mobilkijelző napelemekkel
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- LCD panelbe épített napelem
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
- Új Motorola tömegtelefonok