Spam és e-mail szűrő céget vásárol 830 millió dollárért a Cisco
2007. január 4.
Az IronPort nevű kaliforniai vállalat kifejezetten az e-mailek kezelésére szakosodott, ami a jelek szerint egy olyan elhatalmasodó problémahalmaz, amit néhány vállalati munkacsoport egyszerűen képtelen megoldani, így inkább felvásároltak egy egész céget. A Cisco azután döntött az IronPort megvételéről, hogy három évig használta a cég termékeit. Az üzletben leginkább annak volumene a meglepő, a dollármilliós felvásárlások nem szokatlanok ilyen cégeknél, ám a 830 millió amerikai dollár igencsak kiugró összeg. Az IronPort sikerét jelzi az is, hogy az évek alatt mintegy 400 főre duzzasztotta alkalmazottai számát, hogy nagyvállalati megrendelőit, mint amilyen például a Cisco volt eddig, képes legyen kiszolgálni. A hatékonyságot rontó spam hatékony szűrésére hatalmas igény mutatkozik, a kéretlen levelek mennyisége továbbra is lendületesen növekszik, manuális kiszűrésük évekkel ezelőtti vizsgálatok szerint is akár egy órát felemészthet a dolgozók munkaidejéből. Az IronPort másik erőssége, hogy speciális szoftvere nem csupán a levélben hordozott vírusokat szűri ki, de az e-mailben található linkeket is ellenőrzi, ezzel nagymértékben fokozva a biztonságot. Jellemző az iparág igényeire, hogy általában felvásárláskor kisebb leépítéseket rendel el a vevő, ám a Cisco mind a 400 IronPort dolgozót átveszi és alkalmazza.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco felvásárolja a BroadWare Technologiest
- Cisco Systems: javuló negyedéves eredmények
- Az S&T Magyarország Kft. a világ tíz legjobb Cisco partnere között
- A Cisco megállapodott a WebEx felvásárlásáról
- A Cisco 3,2 milliárd dollárért felvásárolja a WebExet
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- A Synergon megújította Cisco minősítéseit
- Közösségi szoftverfejlesztőt vett a Cisco
- Rekordok a Cisconál
- Cisco: rekord a Cisco Expón, EMEA-szervizközpont Szombathelyen