Szinte pontosan egy évvel ezelőtt határozták el az EU tagok, hogy egységesen lépnek fel a felhasználók védelmében, az erre hivatott szervezetek még januárban megkezdik működésüket.
Az EU kereskedelmi és ipari testületeinek sürgetésére 2005 december 22-én határozták el a tagországok szorosabb összefogását. Ennek kereteit a European Consumer Protection Co-operation Regulation, a csak CPC-ként nevezett összefogás adja meg. A CPC egy összeurópai hálózatot hoz létre, melynek keretén belül a helyi nyomozó és szabályzószervek gyakorlatilag átnyúlhatnak saját határaikon. A spam elleni fellépés egyik legfőbb akadálya eddig az volt, hogy amint szorulni kezdett a hurok egy kéretlenmarketing kampányt folytató személy körül, azonnal más ország szervereire helyezte át működését. Az internetes csalókra sajnos ugyanez vonatkozott, így ha a hosszas jogi eljárás után végre lépni kezdtek volna a hatóságok, a tettesek pár óra alatt felszámolhatták érdekeltségeiket, és áthelyezhették egy másik tagállamba. A szövetség egyik előnye, hogy nem kívánja meg jelentős új apparátus létrehozását, a meglevő állami hatóságok tömörülnek hálózatba, az Egyesült Királyságban például a versenyjogi hivatalhoz kerül az együttműködés kezelésének feladata.