A kommunikációs technológia megkönnyíti a füllentést
2006. december 31.
Egy brit felmérés szerint a megkérdezettek 80%-a naponta él valamilyen kegyes hazugsággal, és mobilon, sms-ben, vagy e-mailben jóval szívesebben teszi ezt, mint szemtől szemben.
A 72 Point nevű kutató cég felmérése szerint 75% könnyebbnek ítélte valótlant mondani valamilyen eszköz segítségével, mint személyesen, több mint 50% pedig a kisebb szégyenérzettel indokolta ezt. A megkérdezettek 67%-a már hazudott ily módon a munkahelyén; 43% egészségesen betegnek mondta magát, 23% pedig valótlanul azt közölte főnökével, hogy elvégzett valamilyen munkát. Ezeknél is érdekesebb, hogy 18% olyankor is hazudott már főnökének, amikor valami súlyos hibát követett el. Természetesen nem a munkahely az egyetlen hely, ahol nem mindig mondunk igazat, 40% ugyanis bevallottan hazudott már saját családtagjának is. A fő témák a vásárolt holmik, illetve az elfogyasztott ital mennyisége voltak, de 32% a testsúlyát illetően is hazudott már hozzátartozójának. A legtöbb ilyen ferdítést a jó szándék és az érzések megsértésétől való tartózkodás vezeti, mégis figyelemreméltó jelenség, hogy a mobiltechnológia láthatóan megkönnyíti a letérést az igazmondás útjáról.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- Öt technológia, amely megváltoztathatja életünket az elkövetkező öt évben
- A Nokia 4 milliárd mobil-előfizetővel számol 2010-ben
- Megöli a tévét az online video?
- Szeptemberben 9,6 millió fölé emelkedett a mobil-előfizetők száma
- Mobil-végződtetési díjak - 2009-ig 40-50 százalékos csökkenés
- NHH: Augusztusban a mobil-előfizetők száma meghaladta a 9,5 milliót