Az Emirates Airlines vezeti be elsőként a légi mobilhasználatot

A megoldás körüli sok huzavona után úgy tűnik, hogy végül az Egyesült Arab Emirátusok nemzeti légitársasága lesz az első, amely bevezeti a légi utakon a mobiltelefon-használatot, méghozzá már januártól.
A mobiltelefonokról sokáig úgy tartották, hogy használatuk a repülőgépek fedélzetén veszélyes, mivel megzavarhatják a fedélzeti navigációs műszereket. Az utóbbi időben ugyanakkor több cég is sikeresen tesztelt biztonságos technológiákat, az üzleti alkalmazás azonban még mindig várat magára. A nagyok közül egyedül az Air France tervezi mobilszolgáltatás beindítását rövidtávon - Airbus A318-as gépein jövő márciustól kezdődhet a mobilozás, ám egyelőre csak kísérleti jelleggel. Ennek számos oka van; egyes elemzők például a légitársaságok nehéz anyagi helyzetével, vagy éppen a jó üzletnek számító exkluzív fedélzeti telefonok csáberejével magyarázzák a problémát. Ugyanakkor az is igaz, hogy felmérések szerint az utasok jelentős része nem fogadná szívesen repülés közben a tömeges mobilozást (pedig már a jóval kevesebb utast szállító távolsági buszokon is remek élmény egyszerre nyolc telefonbeszélgetést végighallgatni, nem is beszélve az állandóan felhangzó élvezetes csengőhangokról).

Az Emirates Airlines mindenesetre úgy tűnik, hogy nem tart a fent említett problémáktól, és januártól kevesebb, mint 2 dolláros percdíj mellett lehetővé teszi a fedélzeti mobilhasználatot. Eközben a repülőgépeken való internetezés is egyre népszerűbb, főleg az üzletemberek körében, a légitársaságok nehéz pénzügyi helyzete azonban nem kedvez az ilyen jellegű, lassabban megtérülő beruházásoknak. A Boeing augusztus végén be is jelentette, hogy veszteségessége miatt fokozatosan leépíti Connexion nevű, a repülőgépek fedélzetén nagysebességű műholdas internet-hozzáférést biztosító szolgáltatását.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció