Interaktív Van Gogh
2006. december 14.
Az első hazai Van Gogh életmű kiállítás 2006. december 2. és 2007 március 20. között látogatható a Szépművészeti Múzeumban. A kiállításhoz méltó élményt nyújtó weboldalt a Múzeum számára az Arcus Interactive Group tagja, a Mirai Interactive tervezte és készítette el. Valódi kapcsolatba léphet, a kiállításon bemutatott életműhöz kötődő valódi élményt szerezhet a website látogatója számos interaktív funkció, például a reprodukciós játékok, vagy a szemléletes „Van Gogh világa” révén.
Van Gogh sokoldalú művészetét a 77 festményt bemutató kiállítás és a 27 képet bemutató weboldal nem a szokásos klisékkel képviseli. Geskó Judit, a kiállítás kurátora jóvoltából a kiállítás az életmű egyéni, színes értelmezését kínálja a látogatóknak. Betekintést ad a festő lelkivilágába, hiszen nemcsak a mester alkotásait, de Van Gogh „képzeletbeli múzeumának” képeit, az általa is gyűjtött japán fametszeteket, illetve a magyar párhuzamokat is felvonultatja.A www.VanGoghBp.hu sem pusztán a kiállítás webes reprezentációja, hanem a képekkel, a festővel való mélyebb ismerkedést segíti elő, és valódi interaktív élményeket nyújt. Az Új Van Gogh játékban elkészíthetjük néhány Van Gogh festmény egyéni reprodukcióját, a „Van Gogh nyomában” modullal pedig fotókból varázsolhatunk festményeket Van Gogh ecsetvonásainak interaktív hasonmásai, és egyéb effektek segítségével. A legszebb alkotásokat egy múzeumi zsűri elbírálja, és megajándékozza az alkotókat. A kiállítás anyagán alapuló kvízjáték helyes megfejtői közül a legszerencsésebbek Amsterdamba is eljuthatnak.
Van Gogh életét egy részletes, interaktív életrajzból ismerhetjük meg, a tárlaton bemutatott képek eredetét szintén interaktív térkép funkcióval deríthetjük fel, és a kiállításon bérelhető audioguide hanganyagának egy része szintén elérhető a weboldalról.
Látványos, szórakoztató funkciók mindegyike a website részletes katalógusa köré épül, amely révén a site minden pontjáról könnyedén elérhetjük a festményekről szóló információkat. Emellett természetesen könnyen megtalálható minden látogatói tudnivaló, a tárlattal, a Múzeummal kapcsolatos háttérinformáció is.
Négy terminálon a kiállítás helyszínén is elérhető a site teljes anyaga, ami a tárlat látogatóit is utólagos kísérletezésre, ismerkedésre, játékra csábítja. Mivel az Arcus Group szolgáltatásai között a látogatottsági adatok folyamatos mérése, és értelmezése is szerepel, a Múzeum munkatársai bármikor adatokkal alátámasztott módon mérhetik a megjelenés hatékonyságát. A website-on természetesen többféle kapcsolatfelvételi lehetőség is szerepel, így a Múzeum munkatársai folyamatosan visszajelzést kapnak, és érdemben reagálnak is a kiállítás, és a weboldal látogatóinak észrevételeire.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
- Művészetek Palotája - Mirai: Második közös website
- Irodaház-honlapok - leglátogatottabb a Duna Tower
- 100 új weboldalt tervez a Yahoo
- A Rossman online áruházat nyitott
- A Sanoma üzemelteti tovább a PDAMánia internetes oldalait
- Színházi webáruházat nyitott a Jegyvilág.hu
- Kárpátalja a világhálón
- Túl a 200 ezren az egészségesebb életmódra koncentrálók
- Megújult az adóhatóság internetes oldala