Budapest Bank: nincs károsult - újabb megtévesztő levelek
2006. december 7.
Az információvédelmi rendszerek, valamint az ügyfelek jelzései alapján az ügyféladatokkal való visszaélések megelőzése érdekében a Budapest Bank kedden reggel ideiglenesen felfüggesztette az internetbank működését és letiltotta azoknak az ügyfeleknek az azonosítóit, akik jelezték, hogy a megtévesztő e-mail hatására megadták azonosítójukat és jelszavukat, valamint belépési kódjukat.
Ezzel egy időben a bank letiltatta a külföldi webszolgáltató szerveren futott hamis internetbankos bejelentkezési oldalt, egyúttal értesítette a Nemzeti Nyomozó Irodát az illetéktelen adatszerzési kísérletről.
Az eddig rendelkezésre álló adatok alapján az illetéktelen adatszerzési kísérletnek károsultja nincs, és az internetbanki szolgáltatást a pénzintézet kedden este újraindította, a megbízásokat a bank munkatársai különös gondossággal, fokozott figyelemmel ellenőrzik - fűzik hozzá.
A Budapest Internetbank használatának mostantól feltétele, hogy az ügyfelek a számukra e-mailben és/vagy sms-ben elküldött egyszer használatos jelszóval vegyék igénybe a szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy azoknak az ügyfelek, akik korábban a 6 számjegyű e-PIN kódot használták - további intézkedésig, a számukra nagyobb biztonságot jelentő - egyszer használatos belépési kódot kell használniuk.
A Budapest Bank újra felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy a bank soha nem kéri ügyfelei internetbanki azonosítóját, jelszavát és belépési kódját, valamint egyéb személyes adatait elektronikus levélen keresztül. Amennyiben ilyen levelet kapnak, az abban megadott linkre semmiképpen ne kattintsanak, a levelet töröljék a postafiókjukból - figyelmeztet a pénzintézet.
Hozzáteszik: a Budapest Bank az internetbankos tranzakciók biztonsága érdekében kettős belépési kódot kér az ügyfelektől az internetbankos belépéshez. Ebben az internetbank először az ügyfélazonosítót és a jelszót kéri, és csak ezt követően az ügyfél számára sms-ben és/vagy e-mail-en elküldött egyszer használatos jelszót.
A pénzintézet kéri azokat az ügyfeleket, akik a jogosulatlan levélre megadták adataikat, haladéktalanul értesítsék a bankot a Telebankon keresztül a 06-40-477-777-os telefonszámon, illetve bármelyik Budapest Bank fiókon keresztül.
A BB elleni levél a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerint folytatása a Raiffeisen Bank és a Szigetvár Takarékszövetkezet ellen a napokban indult támadásnak és várhatóan újabb hitelintézetekre is kiterjed majd a közeljövőben.
Kedves számlatulajdonos!
2006. december 1-jén a rendszerünkben a banknak pénzmosással, hitelkártya csalással, terrorizmussal kapcsolatban és a visszaélések ellenorizése céljából zárolnia kellett néhány számlát.
Az ezekkel a számlákkal kapcsolatos információt megkapták levelezo bankjaink, valamint a helyi, szövetségi és nemzetközi hatóságok. A kiterjedt adatbázis-muveletek miatt néhány számla esetleg megváltozott. Arra kérjük tehát ügyfeleinket, hogy ellenorizzék csekk- és megtakarítási számláikat, hogy ezek aktívak-e, vagy hogy a jelenlegi egyenlegük megfelel-e a valóságnak.
A bank az összes ügyfelét értesíti jelentosebb visszaélés vagy bunügyi cselekmény esetén, és megkéri Önt arra, hogy ellenorizze számlája egyenlegét. Ha úgy véli, vagy azt találja, hogy a számláján visszaélést követtek el, errol értesítsen bennünket úgy, hogy belép az alábbi hivatkozáson keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- "Rendkívül kritikus" hiba a Yahoo IM szolgáltatásában
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
- Az IT kiadások mind nagyobb részét költjük energiára és hűtésre
- Sophos biztonsági megoldás a General Electric 350.000 gépén
- Piacvezető itthon a NOD32
- "Virus Bulletin 100%" díjat kapott a VirusBuster Professional
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Naponta közel tízezer újabb víruskóddal fertőzött oldalt talál a Sophos
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- ActiveX-hiba az Office 2000-ben